Kültürel Ve Sosyal Faaliyetler Yönergesi

BÖLÜM 1
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 –
Bu yönergenin amacı, öğrencilerin sosyal ve kültürel gereksinimlerinin karşılanması ve serbest zamanlarını değerlendirmeleri için yapılacak bilimsel, sosyal, kültürel, spor ve sanatsal etkinliklerin düzenlenmesi amacıyla Üniversitede kurulacak Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonu ve kulüplerin kuruluş ve çalışma ilkelerini düzenlemektir.

Kapsam
MADDE 2 –
Bu yönerge, Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonu ile önlisans, lisans ve lisansüstü öğrenciler tarafından oluşturulacak olan kulüplerin kurulma ve çalışma ilkelerini kapsar.

Dayanak
MADDE 3 –
Bu yönerge, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun 2880 sayılı kanun ile değişik 46. ve 47. Maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4 –
Bu yönergede geçen: 

a) Üniversite: Harran Üniversitesini, 

b) Rektör: Harran Üniversitesi Rektörünü, 

c) Senato: Harran Üniversitesi Senatosunu, 

ç) Birim: Harran Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulları ve enstitüleri, 

d) Komisyon: Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonunu, 

e) Kulüp: Harran Üniversitesi öğrencilerinin eğitim faaliyetleri dışındaki serbest zamanlarını değerlendirmek amacıyla kurdukları Eğitim-öğretim programlarıyla ilgili alanlarda birimlere bağlı olarak kurulan mesleki ve Öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki serbest zamanlarını değerlendirmek üzere kültür, sanat, spor, düşünce ve hobi gibi sosyal faaliyetleri gerçekleştirmek için kurulan sosyal kulüpleri, 

f) Birim Kulüp Sorumlusu: Birim bünyesindeki öğrenci kulüplerinin koordinasyonunu sağlamak üzere Birim Dekanı/Müdürü tarafından görevlendirilen öğretim elemanını, 

g) Kulüp Danışmanı: Kulüp Yönergesinin hazırlanmasından ve kulüp faaliyetlerinin yürütülmesinden sorumlu olan ve ilgili birim yönetimi tarafından görevlendirilen öğretim elamanını, 

h) Kulüp Tüzüğü: Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Yönergesi’ne uygun olarak kulüp danışmanı ve kurucu üyeler tarafından hazırlanan ve Kulüp Kurma Başvuru Formu’nda (Ek-1) adı bildirilen tüzüğü, 

ı) Komisyon Koordinatörü: SKS Daire Başkanlığı Kültür Şube Müdürünü, 

j) Komisyon Temsilcisi: Komisyon genel kurulunca, komisyon temsilci olarak da seçilen Harran Üniversitesi Öğrenci Konseyi Başkanını veya Üniversitede bulunan kulüp başkanları arasından komisyon genel kurulunca seçilen bir öğrenciyi ifade eder

BÖLÜM 2
Komisyonun Kurulları

Komisyonun kurulları:
MADDE 5 –
a) Genel Kurul, 

b) Yönetim Kurulu.

Genel Kurul ve Görevleri
MADDE 6 –
Komisyon Genel Kurulu, Rektör tarafından görevlendirilen bir Rektör Yardımcısı, Genel Sekreter Yardımcısı, SKS Daire Başkanı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, kulüp danışmanları arasından Rektörün görevlendireceği iki öğretim elemanı, Öğrenci Konseyi Başkanı, Komisyon Temsilcisi ve üye sayısı en fazla olan ilk iki kulübün başkanı olmak üzere toplam on kişiden oluşur. Komisyon Temsilcisi üye sayısı en fazla olan ilk iki kulüp başkanından birisi olması durumunda, üye sayısı en fazla olan üçüncü kulüp başkanı genel kurul üyesi olur.

Genel Kurulun Görevleri

Komisyon Genel Kurulu, her yıl Kasım ayı içinde Rektör veya Rektör Yardımcılarından birinin başkanlığında toplanarak bir yıl süre ile Komisyon Yönetim Kurulunda görev yapmak üzere “Komisyon Temsilcisi’ni” seçer. Seçim şekli ve usulüne Komisyon Genel Kurulu karar verir. Bu seçim için ilk Komisyon genel kurul toplantısında salt çoğunluk aranır. İlk toplantıda salt çoğunluk sağlanamadığı takdirde, ilk toplantıdan bir hafta sonra yeniden toplanılarak çoğunluk aranmaksızın seçim yapılır. Seçimlerde gizli oy, açık sayım yöntemi uygulanır.

MADDE 7 – Komisyon Genel Kurulunda; Komisyon Yönetim Kurulunca hazırlanan bir önceki yılın raporu ve bütçe taslağı görüşülerek karara bağlanır.

MADDE 8 – Komisyon Genel Kurulu, Rektörün veya Komisyon Yönetim Kurulu Başkanının çağrısı durumunda olağanüstü toplanabilir.

Yönetim Kurulu
MADDE 9 –
Komisyon Yönetim Kurulu, Rektör veya görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında Genel Sekreter Yardımcısı, SKS Daire Başkanı, Öğrenci İşleri Daire Başkanı, Senato tarafından seçilen iki öğretim elemanı, Komisyon Genel Kurulu tarafından seçilen Komisyon Temsilcisi olmak üzere toplam yedi kişiden oluşur.

Yönetim Kurulunun Görevleri
MADDE 10 –
a) Komisyon Genel Kurulunda kararlaştırılan sosyal ve kültürel etkinliklerin 2547 sayılı kanunda belirtilen yükseköğretim amaçlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi için gerekli planlamayı yapmak, 

b) Kulüplerin yönetim kurullarından gelen istemleri değerlendirmek ve uygun olanları SKS Daire Başkanlığı bütçesinin ilgili kalemlerinden olanaklar ölçüsünde karşılamak, 

c) Kulüplerin yapacağı öğrenci etkinlikleri için gerekli bütçe taslağını onaylamak, 

d) Kulüp gelir-giderlerinin alınma ve sarf edilme biçimlerinin usulüne uygun olmasını sağlamak, 

e) Kulüp faaliyetlerini yönlendirmek, denetlemek ve gerektiğinde ilgili kulübün kapatılmasını Rektörlük Makamına önermek, 

f) Üniversitenin fiziksel mekân, araç ve gereçlerinden kulüplerin uygun biçimde yararlanmasını sağlamak, 

g) Kulüplere üyeliği teşvik etmek, kulüpler arası işbirliği sağlanmasına yardımcı olmak, 

h) Öğretim yılı sonunda tüm kulüp başkanlıklarının ayrı ayrı verdiği raporlara dayalı olarak 3 Komisyon koordinatörünün hazırladığı “Ortak Raporu” değerlendirdikten sonra Komisyon Genel Kuruluna sunmaktır

MADDE 11 – Komisyon Yönetim Kurulu tarafından yapılması onaylanan etkinlikler ile ilgili yazışma, satın alma, kayıt defteri tutma, izin alma ve benzeri idari işler SKS Daire Başkanlığı Kültür Şube Müdürlüğünce yürütülür.

Komisyon Koordinatörü
MADDE 12 –
SKS Daire Başkanlığı Kültür Şube Müdürü, Komisyonu koordinatörü olarak da görev yapar.

Komisyon Koordinatörünün Görevleri
MADDE 13 –
a) Komisyon Yönetim Kurulu ile tüm öğrenci kulüpleri arasında iletişim ve koordinasyon sağlamak, 

b) Kulüplerin Yönetim Kurullarından ve Komisyon temsilciliğinden gelen tüm istemleri Komisyon Yönetim Kurulu’na iletmek, 

c) Komisyon Genel Kurulu ve Yönetim Kurulu’nda karar defteri tutmak ve raportör olarak görev yapmak, 

d) Öğretim yılı sonunda öğrenci faaliyetleri ile ilgili kulüp raporlarına dayalı özet bir rapor hazırlamak, 

e) Komisyon ve tüm kulüpler arasında iş birliğine yönelik çalışmalar yapmaktır.

Komisyon Temsilcisi
MADDE 14 –
Komisyon Genel Kurulunca, Harran Üniversitesi Öğrenci Konseyi Başkanı veya Üniversitede bulunan kulüp başkanlarından birisi komisyon temsilcisi olarak seçilebilir. Komisyon Temsilcisi, seçildiği tarihten itibaren Komisyon Yönetim Kuruluna da seçilmiş sayılır.

Komisyon Temsilcisinin Görevleri
MADDE 15 –
a) Komisyon Yönetim Kurulu toplantılarına katılmak, 

b) Komisyon Koordinatörü ile tüm öğrenci kulüpleri arasında iletişim sağlamak, 

c) Kulüplerin Yönetim Kurullarından gelen tüm istem ve önerileri Komisyon Koordinatörüne iletmek 

d) Komisyon Yönetim Kurulu’nda alınan ve Komisyon Koordinatörünce kendisine iletilen kararları tüm kulüplere ulaştırmaktır

BÖLÜM 3
Kulüplerin Kuruluşu ve Kurulları

Kulüplerin Kuruluşu
MADDE 16 –
Harran Üniversitesinde bir kulüp kurulabilmesi için, en az yedi öğrenci ve birim tarafından uygun görülen bir öğretim elemanının (danışman) imzalı kulüp kurma talepleri SKS Daire Başkanlığına iletilir. SKS daire başkanlığı, başvuru dosyasını şekil açısından kulüp koordinatörüne inceletir, şekil uygunluğunu sağlayan başvuru dosyası SKS daire başkanlığınca Komisyon Yönetim Kuruluna iletilir. Komisyon Yönetim Kurulu ilgili kulüp dosyasını değerlendirir ve uygun olan dosyayı Üniversite Senatosuna sunar. Senatoda uygun bulunan kulüpler kurulmuş olur. Senatonun kararını alan SKS Daire Başkanlığı kurulan kulübün danışmanına durumu bir yazı ile bildirir.

MADDE 17 – Kulüp Genel Kurulu, Senato Kararı kulübe ulaştıktan sonra en geç bir ay içinde toplanıp Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulunu oluşturur, bu süre içerisinde genel kurul yapılamaz ise o kulübün başvurusu düşer.

MADDE 18 – Kulübün Genel Kurulunda, Yönetim ve Denetim kurulları ile diğer organları için seçim yapıldıktan sonra kulüp başkanı, seçimi izleyen on gün içinde, yönetim ve denetim kurulları ile diğer organlara seçilen veya görevlendirilen asıl ve yedek üyelerin adları, soyadları ve kayıtlı oldukları akademik birimlerini SKS daire başkanlığına bildirir.

Kulüplerin Kurulları
MADDE 19 –
Kulüp kurulları; Genel Kurul, Yönetim Kurulu ve Denetim Kuruludur.

Kulüp Genel Kurulu
MADDE 20 –
Kulüp Genel Kurulu, kulübe kayıtlı ve aidatlarını ödemiş tüm öğrenciler ile kulüp danışmanından oluşur. Kulüp Genel Kurulu her yıl en geç Kasım ayı içinde olağan toplantısını yaparak gizli oy açık sayım yöntemi ile Kulüp Yönetim ve Denetim Kurulu Üyeleri ile Kulüp başkanını seçer. Genel kurul toplantısında salt çoğunluk aranır. İlk toplantıda salt çoğunluk sağlanamadığı takdirde, ilk toplantıdan bir hafta sonra yeniden toplanılarak çoğunluk aranmaksızın seçim yapılır. Yönetim kurulunun veya denetim kurulunun gerekli gördüğü hallerde ya da üyelerin 2/3'ünün yazılı isteği üzerine olağanüstü genel kurul toplantısı yapılabilir. Genel Kurul çağrıları, kulüp başkanlığınca SKS Daire Başkanlığına yer-gün-saat ve gündem belirtilmek üzere yazı ile bildirilir ve Komisyonun uygun göreceği yerde genel kurul tarihinden en az yedi gün önce ilan edilir.

Kulüp Genel Kurulunun Görevleri

a) Kulüp Yönetim ve Denetim kurullarını seçmek,

b) Yıllık faaliyet programlarını onaylamak,

c) Yıl içinde boşalan kulüp yönetim ve denetim kurullarına üye seçmek,

d) Kulüp yönetim ve denetim kurallarının raporlarını görüşmek, uygun gördüğü takdirde bu kurulları ibra etmek,

e) Üyeliğe başvurusu reddedilmiş veya üyeliği düşmüş öğrencilerin durumunu karara bağlamak,

f) Çağrı gündeminde yer almak koşulu ile kulüp tüzüğünü güncelleme çalışmaları yapmak,

g) Komisyon Yönetim Kuruluna sunulmak üzere Kulüp Yönetim Kurulunca hazırlanan bütçe taslağını görüşmek ve onaylamak,

h) Yıllık aidat miktarını belirlemektir

Kulüp Yönetim Kurulu
MADDE 21 –
Kulüp Yönetim Kurulu, Kulüp Genel Kurulunca seçilen beş üyeden oluşur. Yönetim Kurulu üyeleri aralarından bir başkan, bir başkan yardımcısı, bir raportör ve bir sayman seçer. Kurul üyelerinin görev süresi bir yıldır.

Kulüp Yönetim Kurulunun Görevleri 

a) Yıllık çalışma programını hazırlamak ve uygulamak 

b) Genel Kurul tarafından verilen görevleri yapmak 

c) Kulübün gelir gider hesaplarına ilişkin işleri yapmak gelecek döneme ait bütçe taslağını hazırlamak 

d) Kulüp gelirlerini kopyalı ve sıra numaralı veya maktu koçanlı makbuzlarla almak ve kulüp giderlerini belgelerle yapmak. 

e) Üye kayıt defteri, karar defteri, gelen/giden evrak defteri, gelir/gider defteri, demirbaş kayıt defteri temin etmek SKS Daire Başkanlığına tasdik ettirmek ve bu defterleri usulüne göre tutmak. 

f) Üyelik başvurularını değerlendirmek üyelik başvuruşu reddedilen öğrenciye on beş gün içinde gerekçeli kararı iletmek; başvurusu reddedilen öğrencinin Kültürel ve Sosyal Faaliyetler 5 Komisyonu Yönetim Kuruluna başvuru hakkı saklıdır. Komisyon gerekli görürse konuyu toplanacak ilk kulüp genel kuruluna gönderebilir. 

g) Öğretim yılı sonunda Komisyon Koordinatörlüğüne (SKS Daire Başkanlığı Kültür Şubesi Müdürlüğü) yıllık faaliyet raporunu sunmaktır.

Kulüp Denetim Kurulu
MADDE 22 –
Denetim kurulu kulüp genel kurulunca yönetim kurulu üyeleri dışındaki kulüp üyeleri arasından seçilen üç asıl ve bir yedek üyeden oluşur. Denetim kurulu kulübün hesap ve işlemlerini inceler, kontrol eder. Aykırılıklar konusunda yönetim kurulunu uyarır. Denetim sonucunu kulüp genel kuruluna sunar.

BÖLÜM 4
Kulüp Danışmanlığı ve Üyeliği, Gelir-Giderler, Faaliyet Alanları, Kayıtlar, Demirbaşlar, Disiplin İşleri ve Kulübün Dağılması

MADDE 23 – Danışman öğretim elemanı, kulüp çalışmalarına rehberlik yapmak, kulüp üyeleri arasında uyumun ve demokratik yöntemlerin geliştirilmesini sağlamakla görevlidir. Oy kullanmaksızın kulüp yönetim kuruluna danışmanlık yapmak üzere katılır. Kulüp başkanları ve yönetim kurulu üyeleri kulübün planlanan tüm etkinliklerini danışman öğretim elemanına bildirmekle yükümlüdür. Etkinlikler Kulüp danışmanının imzası ile en geç üç hafta öncesinden Komisyon Yönetim Kuruluna iletilmek üzere SKS Daire başkanlığına bildirilir. Bir öğretim elemanı birden fazla kulübe danışmanlık yapamaz.

MADDE 24 – Öğrencilerin yönetim görevlerine seçilebilmesi ve görevine devam edebilmesi için disiplin cezası almamış olması gerekir. Öğrencinin disiplin cezası alması durumunda ise yönetim görevi düşer. Öğrenciliğin sona ermesi veya başka nedenlerle üyenin yönetim görevini bırakmak zorunda kalması durumunda yerine yenisi seçilir.

MADDE 25 – Öğrenci faaliyetleri için kulüplere yapılacak yardım ve bağışlar, öğrenci faaliyetlerinden elde edilecek gelirler, kulüp üyelik ödentileri ve diğer kulüp gelirleri kulüp adına Rektörlükçe açtırılan bir banka hesabına yatırılır ve yönergede belirtilen öğrenci faaliyetleri çerçevesinde sarf edilir. Hesaptan, kulüp başkanı ile sayman olmak üzere en az iki imza ile para çekilir. Yetkili imzalar, Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığınca onaylı sirküler ile bankaya bildirilir.

MADDE 26 – Kulüp üye aidatlarının ve kulüp faaliyet gelirlerinin %30'u yedek akçe olarak bir fonda biriktirilir. Fonda biriken bu paralar kulüp faaliyetlerinin muhtemel zararını karşılamak için kullanılabilir. Kulüp üye aidatlarının ve kulüp faaliyet gelirlerinin %70'i kulübün bütçesinde kullanılır.

MADDE 27 – Kulüpler tek bir alanda faaliyet gösterebilirler, kendi aralarında alt topluluk kuramazlar, ancak merkezden uzak bulunan birimlerde aynı faaliyetlerde bulunmak isteniliyorsa, kulüp genel kurulunun da onayı ile ilgili birimin atadığı öğretim elemanı olan bir danışman yardımcısı gözetiminde kulübe bağlı olarak faaliyet yapabilirler.

MADDE 28 – Kulüpler, gerçekleştirmeyi planladıkları her türlü etkinliği SKS Daire Başkanlığına en az üç hafta önceden bir yazı ile bildirmekle yükümlüdürler. Komisyon Yönetim Kurulunun onayı olmaksızın kulüpler sponsor anlaşması yapamazlar.

MADDE 29 – Kulüpler, Yönetim Kurulu karar defteri, üye kayıt defteri, demirbaş defteri ve gerekli diğer defterleri tutarlar. Öğrenci kulüplerinin demirbaş ve sarf malzemelerinin kullanılması ve korunmasından, kulüp yönetimi ve kulüp danışmanı birlikte sorumludurlar.

MADDE 30 – Kulüpler, Komisyon Yönetim Kurulundan izin almaksızın kendi adlarına gelir temin edemezler. Kulüplerin, Komisyon Yönetim Kurulu tarafından uygun bulunan maddi gereksinimleri imkânlar ölçüsünde SKS Daire Başkanlığınca karşılanır.

Kulübün Gelirleri
MADDE 31 –
Kulüplerin gelir kaynaklan şunlardır: 

a) Üyelerin ödeyecekleri üyelik aidatları, 

b) Çeşitli kuruluş ve kişilerce yapılacak her türlü bağış ve yardımlar, 

c) Her türlü gösteri, yarışma, sergi, toplantı, konser, yayın gibi kulüp faaliyetlerinden elde edilecek gelirlerdir.

Kulübün Giderleri
MADDE 32 –
Kulüplerin giderleri şunlardır: 

a) Her faaliyetin gerektirdiği tüketim malzemesi alımı, 

b) Her faaliyetin gerektirdiği demirbaş alımı, 

c) Faaliyetlerin yapılması ile ilgili ulaşım ve iletişim giderleri ile organizasyon giderleri, 

d) Faaliyetlerin gerektirdiği diğer giderlerdir.

Kayıtlar ve Belgeler
MADDE 33 –
Kulübün tutması gereken üye kayıt defteri, karar defteri, gelen/giden evrak defteri ve gelir/gider defterinin usulüne uygun biçimde tutulması ve yazışmaların korunması, faaliyetler ile ilgili belge, fotoğraf, kayıt gibi kulüp arşivini oluşturacak belgelerin saklanması hususlarında kulüp başkanı ile kulüp raportörü sorumludur.

Demirbaşlar
MADDE 34 –
Kulübün kurulması için verilmiş olan demirbaşlar, demirbaş defterine demirbaş numarası ile kaydedilir. Kulübün kendi gelirleri ile satın alacağı demirbaş on beş gün içinde Üniversite Ayniyat Saymanlığına bildirilerek demirbaş numarası ile deftere kaydedilir. Demirbaşların kaydından, korunmasından kulüp başkanı ve sayman sorumludur.

Üye Olma ve Üyeliğin Sona Ermesi
MADDE 35 –
Harran Üniversitesine kayıtlı her öğrenci birden fazla kulübe mevzuatı çerçevesinde üye olabilir, ancak birden fazla kulübün yönetim kuruluna seçilemez. Bir dönem veya daha fazla izin almış olan öğrenciler izinli bulundukları sürece kulüp faaliyetlerine katılamazlar.

MADDE 36 – Mezun olan, herhangi bir nedenle üniversiteden ilişiği kesilen, kaydını donduran, Yüksek Öğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerince ceza alan ve bu cezası kesinleşen öğrencinin üyeliği kendiliğinden sona erer.

MADDE 37 – Üyelikten ayrılma, kulüp yönetim kuruluna verilecek bir dilekçe sonrası Kulüp Yönetim Kurulu kararı ile gerçekleşir. Kulüp amaçlarına aykırı çalışma yapanlar, verilen görevi yerine getiremeyenler yönetim kurulunun yazılı uyarısına rağmen, bu tutumlarında ısrar edenlerin üyelikleri yönetim kurulu kararı ile düşürülebilir. Üyeliği düşürülen öğrencinin Komisyon Yönetim Kuruluna başvurma hakkı saklıdır. Başvuru Komisyon yönetim kurulunda incelenir ve yerinde olmayan üyelikten düşürülme kararı alınmışsa, bu kararın kulübün genel kurulunda yeniden değerlendirilmesi istenebilir.

Disiplin İşleri
MADDE 38 –
Kulüp çalışmaları sırasında öğrenciliğe yakışmayan tutum ve davranışlarda bulunan öğrencilere Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği uygulanır. Disiplin Yönetmeliğinin uygulanmasını isteme konusunda kulüp yönetim kurulu ve danışmanı yetkilidir.

MADDE 39 – Kulüpler ve kulüplerde görev alan öğrenciler siyasi faaliyette bulunamazlar.

Kulübün Dağılması
MADDE 40 –
Kulüp Genel Kurulu, kulübün dağılmasına karar verebilir. Dağılmaya karar verebilmek için kulüp tüzüğüne göre genel kurula katılabilecek üyelerin üçte ikisinin toplantıda hazır bulunması ve hazır bulunanların üçte ikisinin dağılma konusunda olumlu oy kullanması gerekir. Kulüpçe yapılan dağılma talebi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonu Yönetim Kurulunun önerisi ve Rektörün onayı ile kesinleşir. İki öğretim yılı ard arda, faaliyetlerini yürütecek asgari sayıda öğrenci üyeliği gerçekleştiremeyen, yılsonu çalışma raporunu veremeyen ve genel kurulunu yapamayan kulüpler kendiliğinden dağılmış sayılır.

MADDE 41 – Kulübün dağılması halinde demirbaşlar Üniversite ayniyat saymanlığına devredilir. Nakit varlığı, bankada açılmış olan hesaptaki yedek akçe fonuna aktarılır.

BÖLÜM 5
Diğer Hükümler

Hüküm Bulunmayan Haller
MADDE 42 –
Bu Yönergede hüküm bulunmayan hallerde 2547 Sayılı Yüksek Öğretim Kanunu ile diğer mevzuat hükümleri uygulanır.

Yürürlük
MADDE 43 –
Bu Yönerge, Senatoda kabul edildiği tarihten itibaren yürürlüğe girer. Bu yönerge yürürlüğe girmeden önce kurulmuş olan kulüpler, yönergenin yürürlüğe girmesinden sonra üç ay içinde kulüp yapısını bu yönergeye uygun hale getirmekle yükümlüdürler; uygun olanlar ise kulüp faaliyetlerine devam ederler. Uyum çalışmalarını tamamlayamayan kulüpler, kendiliğinden feshedilmiş sayılırlar.

Yürürlükten Kaldırma

22 Mayıs 2002 tarih ve 2002-10 sayılı Senato kararı ile kabul edilen Harran Üniversitesi Öğrenci Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Yönergesi ve Ekleri yürürlükten kaldırılmıştır.

Yürütme
MADDE 44 –
Bu yönerge hükümleri, Harran Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür

Ek-1 :

Kulüp Kurma Başvuru Formu

HARRAN ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜĞÜ MAKAMINA (SKS Daire Başkanlığı) “……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

……………………………………………… ………………………………………………………………………………………….”

amacı ile Harran Üniversitesi bünyesinde faaliyet göstermek üzere “………………………………………………………………………………” adında Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Yönergesi çerçevesinde aşağıda adları, imzaları ve bağlı bulundukları birimleri belirtilen öğretim elemanı (Danışman) ve Kurucu Öğrenci Üyeler olarak anılan Yönerge İlkeleri çerçevesinde “Kulüp Tüzüğü hazırladığımızı ve ilkelere uygun kulüp faaliyetlerinde bulunacağımızı” kabul ve taahhüt ettiğimizi belirtir, önerdiğimiz kulübün kurulması hususunda gereğini arz ederiz.

KULÜP DANIŞMANI VE KURUCU ÜYELER

Adı Soyadı Fakülte / Enstiütü / Yüksekokul / MYO İmzası Kulüp Danışmanı:

1. …………………………………… ………………………………… ………..

Kulüp Üyeleri:

1. …………………………………… ………………………………… ………..

2. …………………………………… ………………………………… ………..

3. …………………………………… ………………………………… ……….

4. …………………………………… ………………………………… ………..

5…………………………………… ………………………………… ………..

6. …………………………………… ………………………………… ………..

7. …………………………………… ………………………………… ………..