Öğrenci Kulüpleri Yönergesi

BÖLÜM 1
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu yönergenin amacı, Harran Üniversitesi Sağlık Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’na bağlı öğrenci kulüplerinin kuruluş, işleyiş, faaliyet ve denetimine ilişkinesasları düzenlemektir.

Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu yönerge, Harran Üniversitesi ön lisans ve lisans programlarına kayıtlı öğrencilerin mesleki, eğitsel, bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal amaçlarla kurabileceği; lisansüstü programlarına kayıtlı öğrencilerin de üye olabileceği Üniversitede kurulacak Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonu tarafından onaylanmış öğrenci kulüplerini kapsar.

Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 2880 sayılı Kanun’la değişik 46 ıncı ve 47 inci maddeleri uyarınca sağlık kültür ve spor dairesinin yürüteceği hizmetleri düzenleyen 3 Şubat 1984 tarih ve 18301 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan “Yükseköğretim Kurumları Mediko-Sosyal Sağlık, Kültür ve Spor İşleri Dairesi Uygulama Yönetmeliği” nin 10 uncu maddesi esas alınarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu yönergede geçen; 

(a) Kulüp: Harran Üniversitesi’ne kayıtlı öğrencilerin eğitim faaliyetleri dışındaki zamanlarını değerlendirmek amacıyla kurdukları ve kurul tarafından kuruluşları onaylanmış öğrenci kulüplerini, 

(b) Rektör: Harran Üniversitesi Rektörünü, 

(c) Senato: Harran Üniversitesi Senatosunu 

(d) Birim: Harran Üniversitesine bağlı fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulları ve enstitüleri, 

(e) Komisyon: Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonunu, 

(f) Yönetim Kurul: Harran Üniversitesi Kültürel ve Sosyal Faaliyetler Komisyonu, 

(g) Genel Kurul: Kulüp Yönetimi ve Divan Kurulu 

(h) Kulüp Danışmanı: Öğrenci kulübünün kuruluşu, işleyişi ve denetimi hususunda kurula karşı sorumlu, Harran Üniversitesi öğretim elemanını, 

(i) Kulüp Danışman Yardımcısı: Öğrenci kulübünün kuruluş ve işleyişi hususunda Kulüp danışmanı ve kurula karşı sorumlu Harran Üniversitesi öğretim elemanını, 

(j) Daire Başkanlığı: Harran Üniversitesi Sağlık, Kültür ve Spor Daire Başkanlığı’nı, 

(k) Üniversite: Harran Üniversitesi’ni ifade eder.

Yönetim Kurulu
MADDE 5 –
Komisyon Yönetim Kurulu, Rektör veya görevlendireceği bir Rektör Yardımcısının başkanlığında Genel Sekreter Yardımcısı, SKS Daire Başkanı, öğrenci İşleri Daire Başkanı, Senato tarafından seçilen iki öğretim elemanı. Komisyon Yönetim Kurulu tarafından seçilen Komisyon Temsilcisi olmak üzere toplam yedi kişiden oluşur.

Yönetim Kurulunun Görevleri
MADDE 6 –
a) Komisyon Genel Kurulunda kararlaştırılan sosyal ve kültürel etkinliklerin 2547 sayılı kanunda belirtilen yükseköğretim amaçlarına uygun olarak gerçekleştirilmesi için gerekli planlamayı yapmak, 

b) Kulüplerin yönetim kurullarından gelen istemleri değerlendirmek ve uygun olanları SKS Daire Başkanlığı bütçesinin ilgili kalemlerinden olanaklar ölçüsünde karşılamak, 

c) Kulüplerin yapacağı öğrenci etkinlikleri için gerekli bütçe taslağını onaylamak, 

d) Kurul, kulüp kurma başvurularını karara bağlar. 

e) Kurul, kulüp güncelleme başvurularını ve kulüplerin etkin olma durumlarını inceleyerek kulüplerin kapatılmasını veya faaliyetlerine devam etmesini karara bağlar. 

f)Kurul, kulüplerin her türlü faaliyet ve etkinliklerini inceleyerek planlama yapar; yönergede yer alan diğer görevleri yerine getirir. 

g) Kulüp gelir-giderlerinin alınma ve sarf edilme biçimlerinin usulüne uygun olmasını sağlamak. 

h) Kulüp faaliyetlerini yönlendirmek, denetlemek ve gerektiğinde ilgili kulübün kapatılmasını Rektörlük Makamına önermek, 

ı) Üniversitenin fiziksel mekân, araç ve gereçlerinden kulüplerin uygun biçimde yararlanmasını sağlamak, 

i) Kulüplere üyeliği teşvik etmek, kulüpler arası işbirliği sağlanmasına yardımcı olmak, 

j) öğretim yılı sonunda tüm kulüp başkanlıklarının ayrı ayrı verdiği raporlara dayalı olarak Komisyon koordinatörünün hazırladığı “Ortak Raporu” değerlendirdikten sonra Komisyon Genel Kuruluna sunmaktır.

MADDE 7 – Komisyon Yönetim Kurulu tarafından yapılması onaylanan etkinlikler ile ilgili yazışma, satın alma, kayıt defteri tutma, izin alma ve benzeri idari işler SKS Daire Başkanlığı Kültür Şube Müdürlüğünce yürütülür

Komisyon Koordinatörü
MADDE 8 –
SKS Daire Başkanlığı Kültür Şube Müdürü, Komisyonu koordinatörü olarak da görev yapar.

Komisyon Koordinatörünün Görevleri
MADDE 9 –
a) Komisyon Yönetim Kurulu ile tüm öğrenci kulüpleri arasında iletişim ve koordinasyon sağlamak,

b) Kulüplerin Yönetim Kurullarından ve Komisyon temsilciliğinden gelen tüm istemleri Komisyon Yönetim Kurulu’na iletmek, 

c) Komisyon Yönetim Kurulunda karar defteri tutmak ve raportör olarak görev yapmak, 

d) Öğretim yılı sonunda öğrenci faaliyetleri ile ilgili kulüp raporlarına dayalı özet bir rapor hazırlamak, 

e) Komisyon ve tüm kulüpler arasında işbirliğine yönelik çalışmalar yapmaktır.

BÖLÜM 2
Öğrenci Kulüpleri Koordinasyonu

Kulüp Danışmanı
MADDE 10 –
(1) Kulüp danışmanı, üniversite öğretim elemanları arasından, kurucu öğrencilerin teklifi ve kurulun onayı ile görevlendirilir. 

(2) Kulüp danışmanı, kulübün bu yönerge hükümlerine uygun üniversite içi veya üniversite dışı, yüz yüze ve çevrim içi olarak yaptığı tüm faaliyetlerin koordinasyonu, denetimi, kulübe ait demirbaş ve eşyaların muhafazası hususunda kurula karşı sorumludur. Kulüp danışmanı, genel kurul, yönetim kurulu ve denetim kurulunun bu yönergeye ve kulüp tüzüğüne uygun ve etkili çalışmalarını denetler, bu kurulların alacağı kararları onaylamak suretiyle yürürlüğe konulmasını ve dönem sonunda kulüp defter, evrak ve demirbaşlarının yeni yönetime devredilmesini sağlar. Yönergede yer alan diğer görevleri yerine getirir. 

(3) Kulüp danışmanlığının boşalması durumunda kulüp yönetim kurulu tarafından yeni danışman seçilir. Varsa önceki danışmanın istifa dilekçesi, yeni “Danışman∕Danışman Yardımcısı Kabul Formu” ve ilgili karar örneği on beş gün içinde danışmanın bağlı olduğu akademik birime verilir. Evraklar üst yazı SKS Daire başkanlığına gönderilir.

Kulüp Danışman Yardımcısı
MADDE 11 –
(1) Kulüp danışman yardımcısı, kulüp tüzüğünde belirtilmiş bulunan üniversite öğretim elemanlarından, kurucu öğrencilerin teklifi ve kurul onayı ile görevlendirilir. 

(2) Kulüp danışman yardımcısı, kulübün bu yönerge hükümlerine uygun faaliyet göstermesi ve denetimi hususunda kulüp danışmanına ve kurula karşı sorumludur. 

(3) Kulüp danışman yardımcılığının boşalması durumunda kulüp yönetim kurulu tarafından yeni danışman yardımcısı seçilir. Varsa önceki danışman yardımcısının istifa dilekçesi, yeni “Danışman ∕Danışman Yardımcısı Kabul Formu” ve ilgili karar örneği on beş gün içinde danışmanın bağlı olduğu akademik birime verilir. Evraklar üst yazı ile kurul adına daire başkanlığına gönderilir.

Kulüp Başkanı
MADDE 12 –
(1) Kulüp yönetim kurulu, üyeleri arasından bir kişiyi kulüp başkanı olarak seçer. 

(2) Son sınıf öğrencileri yönetim kurulunda görev alabilirler, ancak kulüp başkanı olamazlar. Önlisans programlarında ise son sınıf öğrencileri hem yönetim kurulunda görev alabilirler hem de kulüp başkanı olabilirler. 

(3) Kulüp başkanı, yönetim kurulu, denetim kurulu, genel kurul, kulüp danışmanı, kulüp danışman yardımcısı ve kurula karşı sorumludur. 

(4) Kulübün Rektörlüğe sunduğu tüm başvuru ve bildirimlerde kulüp danışmanının ve kulüp başkanının imzası bulunur. 

(5) Kulüp başkanlığının boşalması durumunda yönetim kurulu tarafından yeni başkan seçilir. Varsa önceki başkanın istifa dilekçesi ve karar örneği on beş gün içinde kulüp danışmanının bağlı olduğu akademik birime verilir. Evraklar üst yazı ile kurul adına daire başkanlığına gönderilir.

Kulüp Başkan Yardımcısı
MADDE 13 –
(1) Kulüp yönetim kurulu tarafından bir üye başkan yardımcısı olarak seçilir.

(2) Kulüp başkan yardımcısı, kulüp başkanı, yönetim kurulu, denetim kurulu, genel kurul, kulüp danışmanı, kulüp danışman yardımcısı ve kurula karşı sorumludur.

(3) Kulüp başkan yardımcılığının boşalması durumunda yönetim kurulu tarafından yeni başkan yardımcısı seçilir. Varsa önceki başkan yardımcısının istifa dilekçesi ve karar örneği on beş gün içinde kulüp danışmanının bağlı olduğu akademik birime verilir. Evraklar üst yazı ile daire başkanlığına gönderilir.

Kulüp Sekreteri
MADDE 14 –
(1) Kulüp yönetim kurulu tarafından bir üye kulüp sekreteri olarak seçilir. 

(2) Kulüp başkanı, kulüp başkan yardımcısı, yönetim kurulu, denetim kurulu, genel kurul, kulüp danışmanı, kulüp danışman yardımcısı ve kurula karşı sorumludur.

Öğrenci Kulüplerinin Kuruluş, Güncelleme ve İşleyiş Esasları
MADDE 15 –
Öğrenci Kulüpleri Kuruluş Esasları

(1) Yeni kulüp başvuruları Ekim ayının 3.haftasına kadar kulüp danışmanın bağlı olduğu akademik birime iletilir. Akademik birimler kulüp kuruluş evraklarını Ekim ayı sonuna kadar Harran Üniversitesinde bir kulüp kurulabilmesi için, en az yedi öğrenci ve birim tarafından uygun görülen bir öğretim elemanının (danışman) imzalı kulüp kurma talepleri üst yazı ile SKS Daire Başkanlığına iletilir. SKS daire başkanlığı, başvuru dosyasını şekil açısından kulüp koordinatörüne inceletir, şekil uygunluğunu sağlayan başvuru dosyası SKS daire başkanlığınca Komisyon Yönetim Kuruluna iletilir. Komisyon Yönetim Kurulu ilgili kulüp dosyasını değerlendirir ve uygun olan dosyayı Üniversite Senatosuna sunar. Senatoda uygun bulunan kulüpler kurulmuş olur. Senatonun kararını alan SKS Daire Başkanlığı kurulan kulübün danışmanına durumu bir yazı ile bildirir. Bu süre zarfında yapılmayan başvurular dikkate alınmaz. 

(2) Yeni kulüp başvuruları; Kulüp Danışmanı, kulüp başkan adayı ve üye Üniversite Komisyon Yönetim Kuruluna kurulacak kulüp hakkında projelendirme hazırlanarak sunum yapılması; 

(3) Tüm başvurular kurul toplantısında değerlendirilerek karara bağlanır. 

(4) Kulüpler en az yedi öğrencinin katılımıyla kurulur. 

(5) Öğrenci kulüpleri, amaçlarına uygun isimler alır ve aldıkları isme uygun faaliyette bulunurlar. İsmi aynı olan birden fazla kulüp kurulamaz. Ayrıca akademik birim bünyesinde faaliyetlerin daha etkin şekilde sürdürülebilmesi için aynı amaç ve faaliyete yönelik birden fazla kulüp kurulamaz.

Başvuru Belgeleri
MADDE 16 –
(1) Kulüp kurmak için gerekli belgeler şunlardır: 

(a) Öğrenci Kulüpleri Kuruluş /Güncelleme Talep Formu (EK-3), 

(b) Danışman ∕Danışman Yardımcısı Kabul Formu (EK-4), 

(c) Kulüp Kurucu Üye Bildirim Formu (EK-5), 

(d) Kulüp Tüzüğü (EK-10), 

(e) Faaliyet planı (EK-7), 

(f) Kurucu üye öğrenci belgeleri.

Öğrenci Kulüplerinin Güncelleme Esasları
MADDE 17 –
(1) Kulüpler her yıl yönergenin 15. maddesinde belirtilen belgeleri Mayıs ayının 3.haftasına kadar kulüp danışmanının bağlı olduğu akademik birime teslim ederler. Akademik birimler tarafından kulüp güncelleme evrakları Mayıs ayının sonuna kadar SKS Daire Başkanlığına iletilir. Tüm başvurular kurul toplantısında değerlendirilerek karara bağlanır. Güncelleme evraklarını zamanında teslim etmeyen kulüpler kurul kararıyla kapatılır.

Güncelleme İçin Gerekli Belgeler
MADDE 18 –
(1) Güncelleme için gerekli belgeler; 

(a) Öğrenci Kulüpleri Kuruluş /Güncelleme Talep Formu (EK-3), 

(b) Danışman ∕Danışman Yardımcısı Kabul Formu (EK-4), 

(c) Genel Kurul Sonuç Bildirim Formu (EK-6), 

(d) Kulüp Üye Kayıt Formu Örneği (EK-8), 

(e) Faaliyet Planı (EK-7), 

(f) Öğrenci Kulüpleri İç Denetim Formu (Ek-9), 

(g) Karar Defteri Örneği, 

(h) Kulüp yönetim kurulu, denetim kurulu asil ve yedek üyeleri öğrenci belgesi, 

(i) Faaliyet Raporu.

Öğrenci Kulüplerinin Faaliyet Esasları
MADDE 19 –
(1) İşleyiş esasları açısından öğrenci kulüpleri; 

(a) Anayasa’da ifadesini bulan, devletin ve milletin bölünmez bütünlüğüne, hukuk devleti ilkesine, temel hak ve özgürlüklere, laikliğe ve yasalara uygun tutum, davranış ve faaliyetlerde bulunurlar. 

(b) Tüm etkinliklerinde üniversitede mevcut yönetmelik, genelge, kararlara uymak zorundadırlar. 

(c) Siyasi partiler ile ilişki içinde olamazlar. 

(d) Üniversitenin fiziki mekânlarına ve eğitim faaliyetlerine zarar verecek etkinliklerde bulunamazlar. 

(e) Yürüttükleri faaliyetlerde din, dil, ırk, etnik köken, milliyet, cinsiyet ve benzer nedenlerle ayrım yapamazlar. 

(f) Kulüpler arası ortak etkinliklerde ve işbirliği alanlarında bir kulüp lehine herhangi bir hiyerarşi yaratamazlar. 

(g) Ticari faaliyette bulunamaz, üyelerine maddi çıkar sağlayamazlar. 

(h) Kulüp logoları herhangi bir siyasi parti, dernek, vakıf gibi kurum ve kuruluşları vb. temsil mahiyeti/benzerlik taşımamalı ve kulübe özgü olarak oluşturulmalıdır. 

(ı) Kulüp isimleri Türkçe olmalıdır. Kulüplerin alacağı isimler Türk Dil Kurumunca belirlenen Türkçe kurallarına uygun olarak hazırlanmalıdır. Yabancı dilde ismi olan kulüpler tüm belgelerde Türkçe ve yabancı dildeki ismini kullanmak zorundadır.

Öğrenci Kulüplerinin Çalışma Düzeni
MADDE 20 –
(1) Kulüpler üniversite içi ve dışında düzenleyecekleri her etkinlik için e-SKS sistemi üzerinden “Öğrenci Kulüpleri Etkinlik Başvuru Formu”nu (EK-1) doldurarak etkinlikten en az on beş gün önce Danışmanı SKS Daire Başkanlığına EBYS sistemi üzerinde başvuruda bulunurlar. Afiş asma talepleri var ise afiş örneği, katılımcı bilgileri ve açıklamalar ekte sunulur. 

(2) Etkinlik Başvuruları EBYS sistemi üzerinden yapılması; 

(3) Kulüplerin etkinlikleri tüzüklerinde belirtilen faaliyet alanlarına ilişkin olmalıdır. Bu faaliyetlere öğrenciler dışında çalıştırıcı, eğitmen ve diğer ilgililer Komisyon onayıyla katılabilirler.

BÖLÜM 3
Öğrenci Kulüplerine Üyelik

Üyeliğe Başvuru ve Koşulları
MADDE 21 –
(1) Kulüplere sadece Harran Üniversitesi öğrencileri üye olabilirler. Bir öğrenci birden fazla kulübe üye olabilir. Ancak birden fazla kulübün yönetim kuruluna şeçilemez. 

(2) Öğrenci, başvuru dilekçesi ve ekindeki öğrenci belgesiyle kulüp yönetimine form ile üye olmak istediği kulübe başvuru yapabilir. Kulüp üyeliği, dilekçe ile yapılan başvurularda; kulüp yönetimi tarafından verilecek onay ile gerçekleşir.

Kulüp Üyeliğinin Kendiliğinden Sona Ermesi
MADDE 22 –
(1) Öğrencilik sıfatının kaybedilmesi halinde veya üyenin haklı bir mazeret olmaksızın üst üste iki genel kurul toplantısına katılmaması durumunda kulüp üyeliği kendiliğinden sona erer.

Kulüp Üyeliğinden Çıkma
MADDE 23 –
(1) Her üye yazılı olarak kulüp yönetimine bildirerek «Üyelikten Ayrılma» işlemlerini gerçekleştirmek suretiyle kulüp üyeliğinden çıkabilir.

Kulüp Üyeliğinden Çıkarılma
MADDE 24 –
(1) Yönetim kurulunun önerisi ve genel kurul kararıyla üyelik sona erdirilebilir. Çıkarılma kararına itirazları kurul karara bağlar.

BÖLÜM 4
Kulüp Organları, Defter ve Evraklar

Genel Kurul Niteliği ve Oluşumu
MADDE 25 –
(1) Genel kurul kulübün en yetkili karar organı olup sekiz asil ve bir yedek kulübe kayıtlı üyelerden oluşur.

Toplantı Usulü ve Karar Yeter Sayısı
MADDE 26 –
(1) Genel kurul; kulüp başkanı tarafından on beş gün önce ilan edilmek suretiyle, her yıl mayıs ayının ilk haftası içinde toplanır. 

(2) Üyelerin üçte birinin yazılı talebiyle genel kurul olağanüstü toplantıya çağrılabilir. Toplantı günü, yönetim kurulu tarafından on beş gün içinde belirlenerek, toplantı tarihinden en az bir hafta önce ilan edilir. 

(3) Toplantıda öncelikle divan kurulu seçimi yapılır ve gündem görüşülmek üzere toplantıya geçilir. 

(4) Genel kurul toplantı yeter sayısı, en az 30 üye olmak üzere toplantıya çağrı tarihindeki üye sayısının yarıdan bir fazlasıdır. 

(5) Kararlar toplantıya katılan üyelerin salt çoğunluğuyla alınır. 

(6) Kulübün feshi ile üyelikten çıkarma kararlarında toplantıya katılan üyelerin üçte ikisinin oyu aranır

Görevleri
MADDE 27 –
(1) Genel kurulun görevleri; 

a) Kulüp tüzüğünü bu yönergeye, yürürlükteki diğer mevzuata ve kulüp amaçlarına uygunluğu açısından inceleyerek onaylamak, 

b) Yönetim ve denetim kurulu üyelerini gizli oy ve açık sayım esasına göre seçmek, 

c) Üyelikten çıkarma önerileri hakkında karar vermek, 

d) Yönetim ve denetim kurulları tarafından sunulan faaliyet ve denetleme raporlarını inceleyerek karara bağlamaktır. 

e) Genel kurula, kulüp danışmanına ve kurula karşı sorumluluk çerçevesinde, kulüp faaliyetlerini yönergeye uygun yürütmek ve denetlemek, 

f) Her yıl 20-30 Nisan tarihleri arasında yıllık faaliyet raporlarını hazırlayarak Mayıs ayında yapılacak genel kurula sunmak, 

g) Kulübün demirbaş eşyalarının korunmasını sağlamaktır. 

h) Kulübün üniversite içi ve dışındaki tüm etkinliklerinde ve haberleşmelerinde Komisyon onayı almak,

MADDE 28 – Genel kurul kulübün yürütme organıdır. Genel kurul seçimlerinde almış oldukları oy oranına göre boşalan asil üyelerin yerine yedek üyeler almış oldukları oy oranına göre göreve başlatılırlar. 

(a)Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kapsamında herhangi bir disiplin cezası almış öğrenciler kulübün yönetim kurulu, asil ve yedek üyeleri arasında görev alamazlar. 

(b) Yönetici iken ceza alan öğrenciler bu görevi bırakmak zorundadır. 

(c) Yüksek lisans ve doktora öğrencileri kulüp yönetiminde görev alamazlar. 

(d) Kurul üyesi başka kulüplerde yönetim kurulu veya denetim kurulu üyesi olarak görev yapamaz.

Toplantı Usulü ve Karar Yeter Sayısı
MADDE 29 –
(1) Toplantı yapmak üzere; 

(a) Genel Kurulu üyeleri arasından bir başkan, bir başkan yardımcısı ve bir sekreter seçerler. 

(b) Her akademik yarıyılda iki toplantı yapılması zorunludur. 

(c) İhtiyaç halinde kulüp danışmanı ve kulüp başkanı çağrısı ile toplanabilir. 

(d) Kararlar üye tam sayısının salt çoğunluğu ile alınır. 

(e) Genel Kurulu Toplantıları sonunda alınan kararlar SKS Daire Başkanlığına Kulüp Danışmanı EBYS sisteminden bildirilir

Denetim Kurulu ve Niteliği Oluşumu
MADDE 30 –
(1) Denetim kurulu, kulübün iç denetim organıdır. Kurul, üç asil ve üç yedek üyeden oluşur. Genel kurul seçimlerinde almış oldukları oy oranına göre boşalan asil üyelerin yerine yedek üyeler almış oldukları oy oranına göre göreve başlatılırlar. 

(a) Denetim Kurulu, genel kurul tarafından bir yıl için görevlendirilir ve genel kurul kararı ile görevden alınabilir. 

(b)Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği kapsamında herhangi bir disiplin cezası almış öğrenciler kulübün denetim kurulu, asil ve yedek üyeleri arasında görev alamazlar. 

(c) Kurul üyesi başka kulüplerde denetim kurulu veya yönetim kurulu üyesi olarak görev yapamaz.

Toplantı Usulü ve Karar Yeter Sayısı
MADDE 31 –
(1) Her akademik yarı yılsonu bir toplantı yapılması zorunludur. Kararlar üyelerin salt çoğunluğu ile alınır.

Görevleri
MADDE 32 –
(1) Denetim Kurulu; 

(a) Kulüp evraklarını, defterlerini ve demirbaş eşyanın durumunu incelemek, 

(b) Kulüp faaliyetlerinin yönerge hükümlerine uygunluğunu ve etkinliğini denetlemek, 

(c) Gerekli gördüğü hallerde yönetim kurulunu yazılı olarak uyarmak ve genel kurulu olağanüstü toplantıya çağırmak, 

(d) Her yıl 20-30 Nisan tarihleri arasında denetim yapmak ve “Öğrenci Kulüpleri İç Denetim Formu” nu (Ek – 9) doldurarak Mayıs ayında yapılacak genel kurula sunmak, 

(e) Rektörlük tarafından talep edilen denetimleri on beş işgünü içinde yapmak ve “Öğrenci Kulüpleri İç Denetim Formu’ nu doldurarak daire başkanlığı evrak kayıt birimine teslim etmek.

Defter ve evraklar
MADDE 33 –
(1) Defter ve evraklar aşağıda belirtilmiştir. 

(a) Üye Kayıt Formu: Bu forma üyelerin ismi, bölümü, öğrenci numarası ve iletişim bilgileri kaydedilir. (EK - 8) 

(b) Karar Defteri: Toplantılarda alınan kararlar ve tarih kaydedilerek katılan üyelere imzalatılır. 

(c) Demirbaş Eşya Defteri: Kulübün demirbaş eşyalarının kaydını içerir. 

(2) Bu defter ve kayıtlar, tam ve doğru olarak tutulur, talep halinde danışmana ve Rektörlüğe sunulur.

Defter ve evrakları teslim etmeyenler
MADDE 34 –
(1) Yükümlü oldukları defter ve kayıtları tutmayan, eksik tutan, defter ve kayıtlarında yanlış bilgi ve belgelere yer veren, tutmakla yükümlü olduğu defter ve belgelerin talebi halinde danışmanına ve Rektörlüğe vermeyen öğrenci kulübünün faaliyetleri Rektörlük tarafından durdurularak, yasal işlem başlatılır ve kulüp kapatılır.

BÖLÜM 5
Değerlendirme Fesih ve Kapatma

Değerlendirme
MADDE 35 –
(1) Öğrenci kulüpleri etkinlik sonuç bildirimleri esas alınarak değerlendirilir. Düzenlenen “Öğrenci Kulüpleri Faaliyet Değerlendirme Formu” (Ek - 11) kurula sunulur. 

(2) “Öğrenci Kulüpleri Faaliyet Değerlendirme Formu” (Ek – 11) kapsamında yapılan inceleme sonucu üç puan altında kalan kulüpler, kurul kararı ile uyarılarak bir yıl süre tanınır. Bir yılsonunda yapılan yeniden değerlendirme sonucu yeterliği sağlayamayan kulüpler kurul kararı ile kapatılır.

Fesih
MADDE 36 –
(1) Fesih; her kulüp genel kurul kararı ile feshini isteyebilir. Fesih kararı, danışman ve kulüp başkanının imzaladığı fesih yazısı ve ekinde genel kurul kararı örneği ile birlikte danışmanın bağlı bulunduğu akademik birime teslim edilir. Akademik birim evrakları üst yazı ile kurul adına SKS Daire Başkanlığına gönderir. Fesih bildirimi kurul onayı ile yürürlüğe girer.

Kapatma
MADDE 37 –
(1) Kapatma; 

a) Bu yönerge kapsamında talep edilen güncelleme belgelerini zamanında kurula teslim etmeyen kulüpler, 

b) Bu yönerge hükümlerine aykırı davranış ve faaliyette bulunan kulüpler, 

c) Genel Kurulu toplanamayan kulüpler, 

d) Üniversite içinde veya dışında Öğrenci Kulüpleri Faaliyet Esaslarına aykırı olarak çevirim içi veya yüz yüze izinsiz faaliyet, gösteri organize ettiği/katıldığı tespit edilen kulüpler, 

e) Hiç etkinlik yapmayan kulüpler, 

f)Yetkili makamlar tarafından izin verilmemiş faaliyetlere kulüp olarak katıldığı, organize ettiği, destek verdiği, sosyal medya ve diğer mecralarda paylaştığı tespit edilen kulüpler kurul kararı ile kapatılır.

Kulübün malvarlığı
MADDE 38 –
(1) Fesih ve kapatma halinde kulübün mal varlığı Rektörlüğe devredilmiş sayılır.

BÖLÜM 6
Geçici ve Son Hükümler

Yürürlükten Kaldırılan Yönerge
MADDE 39 –
(1) Harran Üniversitesi Senatosu’nun …………… sayılı kararı ile kabul edilen “Harran Üniversitesi Öğrenci Kulüpleri Yönergesi” yürürlükten kaldırılmıştır

Yürürlük
MADDE 40 –
(1) Bu yönerge, Harran Üniversitesi Senatosu tarafından kabulünü takiben yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 41 –
(1) Bu yönerge hükümleri, Harran Üniversitesi Rektörü tarafından yürütülür.