Konut Dağıtım Ve Yönetim Yönergesi

BÖLÜM 1
Genel Hükümler

Amaç
MADDE 1 –
Bu Yönerge’nin amacı, Harran Üniversitesine ait konutların tahsis şekli ve süresini, kullanımını, kira, bakım, onarım ve yönetimi ile uygulamaya dair diğer usul, esas ve şartlarını belirlemektir.

Kapsam
MADDE 2 –
Bu Yönerge, Harran Üniversitesinin kendi personelinin yararlanması için yaptırma, satın alma, hibe, tahsis veya kiralama suretiyle temin ettiği, kullanıma sunduğu konutları kapsar.

Dayanak
MADDE 3 –
Bu Yönerge, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu’nun 14’üncü maddesi ile 2946 sayılı Kamu Konutları Kanunu ve 23.9.1984 tarih ve 18524 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kamu Konutları Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.

Tanımlar
MADDE 4 –
Bu Yönergede geçen;

BÖLÜM 2
Konutların Türlerine Göre Ayrılması ve Tahsis Şekilleri

Konutların Türleri
MADDE 5 –
(1) Harran Üniversitesi kampüsleri içinde bulunan kamu konutları, tahsis esaslarına göre üç gruba ayrılır:

(2) Mülga: 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı

 

Konutların Tahsis Şekli Görev Tahsisli Konutlar ve Tahsis Şekli
MADDE 6 –
(1) Görev tahsisli konutlar Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 5/b maddesi uyarınca, Yönetmeliğe ekli (2) sayılı cetvelin 3’üncü grubunda belirtilen akademik ve idari personele, görevlerinin önemi ve özelliği ile yetki ve sorumlulukları gereği tahsis edilen konutlardır.

    1. Akademik Personel; Rektör, Rektör Yardımcısı, Dekan, Dekan Yardımcısı, Yüksek Okul Müdürü, Enstitü Müdürü, Bölüm Başkanı, Ana Bilim Dalı Başkanı, Yüksek Okul Müdür Yardımcısı, Enstitü Müdür Yardımcısı, Profesör, Doçent, Dr. Öğr. Üyesi, Öğretim Görevlisi
    2. İdari Personel: (Değişik : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı) Genel Sekreter, Genel Sekreter Yardımcısı, Daire Başkanı, Hastane Baştabibi, Hukuk Müşaviri, Fakülte Sekreteri, Hastane Müdürü, Şube Müdürü, Sosyal Tesisler İşletme Müdürü, Hastane Müdür Yardımcısı,

    Konut tahsisi yapılır.

    (3) (Değişik : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı) Kamu Konutlar Yönetmeliğinin 6. Maddesinin “Kamu konutlarının görev unvan gruplarına göre ne miktarda veya hangi oranda tahsis edileceği yetkili makamca tespit edilebilir.” hükmü gereğince, konutların en fazla % 20’sine kadarı görev tahsisli olarak tahsis edilebilir. Görev tahsisli konutların yönergedeki hiyerarşik sıralama dikkate alınmak suretiyle hangi unvan ve idari görevlere verileceği Konut Tahsis Komisyonun önerisi ve Rektörün onayı ile belirlenecektir.

    (4) Görev tahsisli konutların %80’i akademik personele, %20’si ise idari personele tahsis edilir.

    (5) Görev tahsisli konutlar, Konut Tahsis Komisyonu tarafından tahsis edilir. Ancak Yönetmeliğe ekli 3 sayılı cetvelde gösterilen makam ve rütbe sahiplerine tahsiste ayrıca tahsis kararı alınmaz, atama kararı aynı zamanda tahsis kararını da kapsar.

    (6) Yeteri kadar görev tahsisli konutun olmaması halinde konut tahsisi talebinde bulunanlar (2) sayılı cetvelde belirtilen sıra esas alınarak Yönetmeliğin ekli (4) sayılı cetvelindeki esaslara göre kendi aralarında puanlamaya tabi tutulur.

    (7) Görev tahsisli konutların tahsis süresi, tahsise esas olan Konut Tahsis Komisyonu kararından itibaren 5 (beş) yıldır.

    1. Görev tahsisli konutlardan görevi veya görev tahsis süresi biten personellerin sıra tahsisli hakları var ise görev süresinin bitiminde sıra tahsisliye dönüştürülür.
    2. Sıra tahsisli konut tahsis edilen personeller idari bir görevde görevlendirilmeleri durumunda görev tahsisli konut talebinde bulunabilirler. Konut Tahsis Komisyonunca uygun görülmesi halinde görev tahsisli olarak tahsis edilebilir.
    3. Görevi gereği görev tahsisli konut tahsis edilenler bu görevlerinden ayrıldıkları takdirde, kendilerine yapılacak tebliğ tarihinden itibaren iki ay içinde konutu boşaltır.
    4. Sıra tahsisli konutta oturmakta iken, görev tahsisli konut tahsis edilebilecek bir göreve tayin edilenler, isterlerse kendi konutlarında oturmaya devam ederler. Talep edildiği takdirde ve Komisyonun uygun görmesi halinde konut değişikliği yapılabilir. Görevinin sona ermesi halinde kalan sıra tahsisli sürelerini oturmakta olduğu konutta kullanabilirler.
    5. (Mülga : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı)

    Hizmet Tahsisli Konutlar ve Tahsis Şekli
    MADDE 7 –
    (1) Kamu Konutlar Yönetmeliğinin 5’inci maddesinin (d) fıkrası gereğince;

     

    Sıra Tahsisli Konutlar ve Tahsis Şekli
    MADDE 8 –
    (1) Sıra tahsisli konutlar, Yönetmeliğin 5/c maddesi ve ilgili diğer hükümleri uyarınca belirlenen usul, esaslar ve puan durumuna göre tahsis edilen konutlardır.

    BÖLÜM 3
    Konut Tahsis Komisyonu, Konut Türleri, Konutların Tahsis Usul ve Esasları, Tahsis Talebi, Değerlendirme ve Tahsisin Bildirilmesi

    Konut Tahsis Komisyonu
    MADDE 9 –
    (1) Konut Tahsis Komisyonu, 1 (bir) başkan, 2 (iki) asıl ve 2 (iki) yedek üyeden oluşacak şekilde Rektör tarafından belirlenir.

    Komisyonun Toplanması ve Sekretarya
    MADDE 10 –
    (1) Komisyon, üye tam sayısı ile her yılın Ocak ve Haziran aylarında toplanır. Gerek görüldüğü takdirde farklı tarihlerde de Komisyon toplanabilir. Komisyona mazereti nedeniyle katılamayan asıl üye yerine yedek üye katılır. Konut tahsis kararları oy çokluğu ile alınır. Alınan kararlar karar defterine yazılır, örneği konut tahsis dosyasında muhafaza edilir.

    Tahsis Talebi ve Değerlendirme
    MADDE 11 –
    (1) Sıra tahsisli konut talep eden personel, konut için ilan edilen başvuru tarihlerinde https://lojman.harran.edu.tr internet adresinden online başvurusunu yaparak, başvurunun bilgisayar çıktısı ile birlikte (Yönetmelik’teki örneğine uygun "Kamu Konutları Tahsis Talep Beyannamesi") Üniversitemiz Personel Daire Başkanlığına başvurur. Personel Daire Başkanlığı tarafından beyanname tetkik edilerek onaylandıktan sonra başvuran personele teslim edilir. Konut talep eden personel beyannamesini Konut Tahsis Komisyonu'na sunulmak üzere, İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına teslim eder. Bu birim tarafından, puanlamaya tabi tutulacak beyannameleri beyannamedeki bilgilere göre Yönetmeliğe ekli (4) sayılı cetvel ve bu yönergeye ekli "Harran Üniversitesi Ek Puan Cetveli” ndeki puanlar toplanarak, talep sahibinin puanı belirlenir. Başvuru döneminin dışında yapılan başvurular değerlendirmeye alınmaz.

    (10) Lojman başvuru sisteminin elektronik imza entegrasyonu sağlandıktan sonra, başvuruların  elektronik imza ile yapılması zorunluluğunu getirmeye Konut Tahsis  Komisyonu yetkilidir.

    Konut Tahsisinin Bildirilmesi
    MADDE 12 –
    (1) Komisyonun konut tahsis kararı, tahsisin yapıldığı tarihten itibaren en geç 3(üç) iş günü içinde, Konut ve Taşınmazlar Birimi tarafından yazı ile EBYS sistemi üzerinden personele tebliğ edilir. Bu duyuru Harran Üniversitesinin resmî web sayfasında ilan edilir.

    (2) Ayrıca herhangi bir tebligat yapılmayacağı için, teslim süresi içinde teslim alınmayan konutlar için hak iddia edilemez.

    BÖLÜM 4
    Kira Bedeli, Konutların Teslimi, Konutlara Giriş ve Çıkış, Konut Değişikliği, Konutta Oturma Süreleri, Konuttan Çıkarılma ve Konutta Oturanların Yükümlülükleri

    Kira Bedeli ve Tahsili
    MADDE 13 –
    (1) Kira bedeli konutun teslim tarihinden itibaren hesaplanır.

    Konutların Teslimi ve Konutlara Giriş
    MADDE 14 –
    (1) Konutlar, Konut ve Taşınmazlar Birimi tarafından, "Kamu Konutları Giriş Tutanağı" düzenlenerek teslim edilir. Bu tutanakların aslı konut tahsis dosyasında saklanır ve bir örneğide kiracıya verilir. Tutanağa, konutta bulunan demirbaş eşyanın listesi eklenir. Bu tutanak, konuta girişte kira sözleşmesi, konuttan çıkışta ise sözleşmenin sona erdiğini belirten belge yerine geçer. Sözleşmenin sona ermesi ile birlikte, kiracının herhangi bir borcu veya sözleşme ihlali yok ise her iki tarafın dava ve talep hakları da son bulmuş olur.

    Konut Değişikliği
    MADDE 15 –
    (1) Konut tahsis edilen personelin, teknik(oturulamayacak durumda ise) bir zorunluluk olmadıkça konut değiştirme talebi dikkate alınmaz. Teknik bir zorunluluk olduğu takdirde, Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığının teknik raporu uyarınca değişiklik talebi Komisyon tarafından karara bağlanır. Yapılan değişiklikle, konutta oturma süresinde bir değişiklik meydana gelmez. (Sıra tahsisli konutlar için toplam oturma süresi 5 (beş) yıldır.)

    Konuttan Çıkma
    MADDE 16 –
    (1) Görev tahsisli veya hizmet tahsisli konutlarda oturanlar; tahsise esas görevin son bulduğu tarihten itibaren 2 (iki) ay; başka kurumda aynı veya eşdeğer bir göreve nakledilenler ise en geç 6 (altı) ay içerisinde konutları boşaltmak zorundadırlar.

    Konuttan Çıkarılma
    MADDE 17 –
    (1) Bu yönergeyle belirlenmiş süreler sonunda konut boşaltılmaz ise Kamu Konutları Yönetmeliği’nin 34. Maddesi çerçevesinde, Rektörlük tarafından ilgili mülki ve askeri makamlara başvurulur. Bu başvuru üzerine konut, başka bir bildirime gerek kalmaksızın kolluk kuvvetleri yardımıyla 1(bir) hafta içerisinde boşalttırılır. Zorla boşalttırma işlemine karşı idareye ve yargı mercilerine yapılacak başvuru boşalttırma işleminin icra ve infazını durdurmaz.

    (2) Komisyon tarafından kendilerine tahsis yapılmadan konutları işgal edenler veya tahsis yapıldıktan sonra gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu anlaşılanlar hakkında da yukarıdaki fıkra hükmü uygulanır. (3)Konut tahsisi yapılıp konutta oturmayan veya konutu başkasına kullandıranların konut tahsis işlemleri iptal edilerek, bunlar yapılacak tebliğ tarihinden itibaren 1(bir) ay içerisinde konutu boşaltmak zorundadırlar.

    Konutlarda Oturanların Yükümlülükleri
    MADDE 18 –
    (1) Konut tahsis edilen personeller konutta oturdukları süre içinde aşağıda belirtilen esaslara uymak zorundadırlar:

    (ç) (Değişik : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı) Osmanbey Kampüsündeki lojmanlarda oturanların Üniversitemiz tarafından arıtılan ve lojmanlara verilen suyu  bahçe (bostan) sulama ve araç yıkama vb. kullanması yasaktır.

    (d) Konutların mimari durumunda ve iç tesisatında değişiklik yapamamak,

    (e) Konutun bir bölümünde veya bahçede kümes yapamamak, ahır hayvanları ve köpek beslememek,

    (f) Apartman ortak giderlerine katılmak ve bu giderleri zamanında ödemek zorunda olmak,

    (g) Kendilerine teslim edilen konutları, teslim aldıkları gibi korumak ve boşaltma sırasında aynı şekilde yetkililere teslim etmekten sorumlu olmak,

    (h) Yukarıda belirtilen esaslara uymayanlar, yönetici veya kiracılar tarafından ilgili kuruma bildirilir. İdarece yazılı tebligat ile uyarılan ilgilinin aykırı tutum ve davranışını değiştirmemekte ısrar ettiğinin tutanakla tespit edilmesi halinde konut tahsis kararı iptal edilerek ilgili, konuttan çıkartılır.

    (j) Elektrik faturası, kira, aidat gibi tüm ödemeler ait bilgiler https://lojman.harran.edu.tr adresinde takip edilerek otomatik ödeme veya kişi tarafından ödenir. Zamanında yapılmayan ödemelere yasal faiz uygulanır.

    Konutların Bakım, Onarım ve Diğer Giderlerinin Kurumca Karşılanması
    MADDE 19 –
    (1) Konutların olağan kullanılmasından doğan temizlik ve küçük onarımları (cam, kilit, menteşe, kapı-pencere kolu, vb.) dışında kalan ana duvarlar, çatı, elektrik, koridor gibi ortak yerlerin bakımı ve onarımı ile ilgili giderler Üniversite tarafından karşılanır. Konutta oturanlar yapılması uygun görülen onarımların yapılmasına engel olamazlar ve geçerli bir mazeret olmadıkça onarımı ve onarım tarihini erteleyemezler. Arızaların kullanımdan kaynaklandığına ilişkin tutanak düzenlenmesi durumunda tüm giderler konutta oturanlar tarafından karşılanır. Konutta oturanlar konut içerisinde ve dışarısında mimari bütünlüğü bozucu hiçbir imalat ve tadilat yapamazlar. Böyle bir durumun tespit edilmesi halinde gereken tadilat idare tarafından yapılır ve giderler konut tahsis edilen kişiye tazmin ettirilir.

    BÖLÜM 5
    KONUTLARIN YÖNETİMİ

    Konutların Yönetimi, Konut Yöneticisi ve Konut Yönetim Kurulu
    MADDE 20 –
    (1) Üniversite kamu konutları, yönetim açısından bulundukları yere göre farklı kampüslere ayrılır. Her bir kampüs, konut sakinlerinin oluşturduğu Konut Genel Kurulunca ilgili bölge için seçilen bir Yönetici ve yeterli sayıda yardımcısından oluşan Konut Yönetim Kurulu tarafından ilgili mevzuat çerçevesinde yönetilir. Görev süresi dolan, oturma süresi sona eren veya oturma süresi dolmadan konuttan ayrılan Yönetici, oturma süresi dolmadan bir ay önce seçime giderek yeni Konut Yöneticisi ile varsa yardımcılarının seçilmesini sağlar ve 15 gün içinde dönem hesaplarını yeni Yöneticiye devreder. Yeni Yönetici bu belgelerin bir nüshasını Konut Tahsis Komisyonu’na iletilmek üzere İdari İşler Şube Müdürü’ne elden teslim eder. Konut Yönetim Kurulu her mali yılbaşında hesaplarını ayrıntılı olarak Konut Genel Kurulunun bilgisine sunar. Hazırlanan belgelerin bir sureti de her yılın Ocak ayının sonuna kadar Konut Tahsis Komisyonuna verilmek üzere İdari ve Mali İşler Daire Başkanlığına iletilir.

     

    (2) Konutlara ait müşterek hizmet ve ihtiyaçlar Yöneticiler aracılığı ile aşağıda belirtildiği şekilde karşılanır:

    c) Yılda en az iki defa, konutların iç kısmının bakımı, onarımı ve tesisatın durumunu kontrol etmek,

    d) Müşterek kullanıma ve yararlanmaya tahsis edilen bahçe ve yeşil alanların kiracılar tarafından özel amaçlar için kullanılmasını önlemek. Üniversitenin kamu konut blok veya gruplarında, (a) bendinde belirtilen müşterek hizmet ihtiyaçların tamamının konut tahsis edilenler tarafından karşılanması esastır. Ancak bu hizmet ve ihtiyaçların kurumca karşılandığı konutlar için oluşan giderler, kira birim bedellerinin tespitinde dikkate alınır.

    Yönetici Seçimi
    MADDE 21 –
    (1) Her yıl Ocak ayı içerisinde her bir grupta ikamet edenlerin 2/3 (üçte iki) oranında katılımının sağlanmasıyla ve yarıdan bir fazlasının seçimi ile yönetici ve yönetici yardımcısı seçilir. Yeterli çoğunluk sağlanamadığında çoğunluk aranmaksızın bir hafta içinde seçim yenilenir. Seçilen yöneticilerin isimleri toplantı tutanağı ile birlikte Konut Tahsis Komisyonu’na bildirilir. Yöneticinin herhangi bir nedenle görevde bulunmadığı veya görevinden ayrıldığı durumlarda Yönetici adına görev yapmak üzere yönetici yardımcısı yöneticilik görevini üstlenir.

    BÖLÜM 6
    Diğer Hükümler

    Hüküm Bulunmayan Haller
    MADDE 22 –
    (1) Bu Yönergede yer almayan hususlarda uygulamaya ilişkin esaslar, ilgili yönetmelik hükümlerine ve diğer mevzuata aykırı olmamak kaydıyla Rektörlük makamı tarafından belirlenir.

    GEÇİCİ MADDE 1- (Mülga : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı)

    GEÇİCİ MADDE 1- (Değişik : 14.12.2023 - 2023/32/21 Senato Kararı) Mevcut görev tahsisli konutlarda oturan personelin tahsis durumu idari görev süresince aynı şekilde devam edecektir.

    MADDE 23 – (1) 09.04.2020 tarih ve 2020/14 sayılı Üniversite Senato oturumunda kabul edilmiş olan ''Harran Üniversitesi Kamu Konutları Dağıtım ve Yönetim Yönergesi" yürürlükten kaldırılmıştır. 

    MADDE 24 – (1) Bu Yönerge, Harran Üniversitesi Senatosu’nda kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

    Yürütme
    MADDE 25 –
    (1) Bu Yönerge hükümlerini, Harran Üniversitesi Rektörü yürütür.

    HARRAN ÜNİVERSİTESİ

    KONUT DAĞITIM VE YÖNETİM YÖNERGESİ EK PUAN CETVELİ

    TABLO-1

    Akademik Personel İdari Görev Karşılığı Ek Puan Cetveli

    S.No İDARİ GÖREV EK PUAN

    1 Rektör Yardımcısı 100

    2 Dekan 80

    3 Dekan Yardımcısı 70

    4 Ek İdari Görev alanlar 70

    5 Yüksekokul/MYO Müdürü 50

    6 Enstitü Müdürü 50

    7 Bölüm Başkanı 40

    8 Anabilim Dalı Başkanı 40

    9 Yüksekokul / MYO Müdür Yardımcısı 20

    10 Enstitü Müdür Yardımcısı 20

    TABLO-2

    Akademik Personel Unvan Karşılığı Ek Puan

    S.No UNVAN EK PUAN

    1 Profesör 130

    2 Doçent 120

    3 Dr.Öğretim Üyesi 110

    4 Öğr.Gör./Arş.Gör./ Okutman / Uzman / Tıpta Uzmanlık Yapanlar 100

    TABLO-3

    İdari Personel İdari Görev Karşılığı Ek Puan

    S.No UNVAN/GÖREV EK PUAN

    1 Genel Sekreter 70

    2 Genel Sekreter Yardımcısı 50

    3 Daire Başkanı 50

    4 Ek İdari Görev alanlar 40

    5 Hukuk Müşaviri 40

    6 Fakülte / Yüksekokul / MYO Sekreteri 30

    7 Hastane Müdürü 30

    8 Şube Müdürü 30

    9 Hastane Müdür Yrd. 20

    10 Sayman 20

    11 Şef 10

    Not-1:Sıra tahsisli konutta 5 (beş) yıl oturduktan sonra, kendisi veya eşinin konuta müracaat etmesi halinde, ek puan verilmez.

    Not-2: Akademik personel için Lojman dağıtım puanlamasında, Yönetmeliğe ekli 4 sayılı cetvelde gösterilen puanlamaya ek olarak, Tablo-1 ve Tablo-2’de belirtilen ek puanlar birlikte kullanılır.

    Not-3: İdari personel için Lojman dağıtım puanlamasında, Yönetmeliğe ekli 4 sayılı cetvelde gösterilen puanlamaya ek olarak, Tablo-3’te belirtilen ek puanlar birlikte kullanılır.