BÖLÜM 1
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 –
Bu Yönerge’nin amacı, Harran Üniversitesi bünyesinde kurulan Ortak Dersler Koordinatörlüğünün yapısını, çalışma usul ve esaslarını belirlemektir

Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönerge, Harran Üniversitesine bağlı önlisans ve lisans bölüm/programlarında güz ve bahar dönemleri ile yaz döneminde verilecek olan ortak derslerde uygulanacak usul ve esaslara ilişkin hükümleri kapsar.

Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönerge, 04.11.1981 tarihli 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunun 14. maddesi, 18.02.1982 tarihli ve 17609 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Üniversitelerde Akademik Teşkilat Yönetmeliği’nin 5. maddesi ve Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır

Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönergede geçen;

a) Üniversite: Harran Üniversitesini,

b) Rektör: Harran Üniversitesi Rektörünü,

c) Rektör Yardımcısı: Harran Üniversitesi Rektör Yardımcısını,

d) Senato: Harran Üniversitesi Senatosunu,

e) Akademik Birim: Harran Üniversitesi bünyesindeki fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokullarını,

f) İlgili Kurul: Harran Üniversitesine bağlı fakültelerde fakülte kurulunu, yüksekokullarda yüksekokul kurulunu ve meslek yüksekokullarında meslek yüksekokul kurulunu,

g) Eğitim Komisyonu: Harran Üniversitesi Eğitim Komisyonunu,

h) Avrupa Transfer Kredi Sistemi (AKTS): Öğrenci iş yüküne dayalı Avrupa Transfer Kredi Sistemini,

i) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: Harran Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,

j) Ortak Dersler Koordinatörlüğü: Harran Üniversitesi Rektörlüğü bünyesinde kurulan Ortak Dersler Koordinatörlüğünü,

k) Ortak Dersler Koordinatörü (ODK): Harran Üniversitesi Rektörü tarafından 3 (üç) yıl süre ile atanan ve Ortak Derslerle ilgili işlemlerin/faaliyetlerin üniversite genelinde yürütülmesinden/organize edilmesinden sorumlu öğretim elemanını,

l) Ortak Dersler Koordinatör Yardımcısı (ODKY): ODK tarafından 3 (üç) yıl süre ile görevlendirilen, Koordinatörlüğün faaliyetlerinin düzenlenmesinde ve yürütülmesinde koordinatöre yardımcı olan, ODK olmadığı zamanlarda, yerine koordinatörlük görevini yapan öğretim elemanını,

m) Ortak Dersler Birim Koordinatörü: Bağlı birimlerin eğitim-öğretimle ilgili işleyişlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlayan dekan yardımcısı veya müdür yardımcısı,

n) Ortak Dersler Bölüm Sorumlusu: Bölümlerin/Programların eğitim-öğretimle ilgili işleyişlerinin düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlayan bölümlerin/programların başkan veya başkan yardımcısı,

o) Ortak Dersler (OD): Harran Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı Ortak Dersler Koordinatörlüğü bünyesinde yer alan zorunlu ve seçmeli tüm dersleri,

p) Ortak Zorunlu Dersler (OZD): Harran Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı Ortak Dersler Koordinatörlüğü bünyesinde üniversitenin öğretim elemanları tarafından yürütülen önlisans/lisans programlarına/bölümlerine kayıtlı öğrencilerin almakla zorunlu olduğu tüm ortak zorunlu dersleri,

r) Ortak Seçmeli Dersler (OSD): Harran Üniversitesi Rektörlüğüne bağlı Ortak Dersler Koordinatörlüğü bünyesinde üniversitenin öğretim elemanları tarafından önerilen ve ilgili kurullar ile senato tarafından kabul edilen; öğrencilerin kişisel gelişimine değer katan, ilgilerine ve yetkinliklerine uygun nitelikte ve çeşitlilikte; toplum, kültür, sanat, spor, sağlık, çevre ve tarih duyarlılığını geliştirme, bilimi yaygınlaştırma, iletişim ve yabancı dil becerileri kazandırma, mesleki uygulamalar vb. konularını kapsayan ortak seçmeli dersleri, ifade eder.

BÖLÜM 2
Ortak Dersler Koordinatörlüğünün Oluşturulması, Yapısı ve Görevleri

Koordinatörlüğün Oluşturulmas
MADDE 5 –
(1) Ortak Dersler Koordinatörü, Rektör tarafından üniversitenin tam zamanlı çalışan öğretim elemanları arasından 3 (üç) yıl süre ile görevlendirilir.

(2) Ortak Dersler Koordinatörlüğü Yönetim Kurulu, Ortak Dersler Koordinatörü, Ortak Dersler Koordinatör Yardımcısı/Yardımcıları ve 3 (üç) üyeden oluşabilir. Sekretarya görevi, Rektör tarafından görevlendirilen üniversite idari personeli tarafından yürütülür.

(3) Üyeler, Koordinatörün önerisi ile üniversitemiz öğretim elemanları arasından Rektör tarafından 3 (üç) yıl süre ile görevlendirilir. Görevi sona eren bir üye aynı usulle yeniden görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle boşalan üyeliğe, Rektör tarafından bir ay içerisinde yeni üye görevlendirilir.

(4) ODK’nin görevlendirme, yıllık izin, sıhhi izin vb. sebeplerle görevinin başında bulunamadığı durumlarda yerine ODKY’ye vekâlet eder.

Koordinatörlüğün Görev ve Yetkileri
MADDE 6 –
(1) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, öğrencilerin ilgilerini ve yetkinliklerini belirlemek adına çalışmalar yapar; ilgili fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu bölümlerine/programlarına açılacak ortak zorunlu/seçmeli dersler konusunda önerilerde bulunur; ilgili fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu bölümlerinden/programlarından açılması istenen ortak zorunlu/seçmeli ders önerilerini dikkate alır; açılacak derslerin ön değerlendirmesini yapar; uygun görülen dersleri görüşülmek üzere Eğitim Komisyonuna gönderir. Eğitim Komisyonu tarafından olumlu görüş alınan dersler Üniversite Senatosunda görüşülmek üzere Rektörlük Makamına gönderilir. Senato tarafından kabul edilen dersler güz ve bahar yarıyılları ile yaz dönemi için üniversite bünyesindeki ilgili ortak dersler havuzuna konur.

(2) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, her eğitim-öğretim yarıyılı için üniversite bünyesinde fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu öğrencileri için ortak ders havuzu oluşturur. Üniversite akademik takviminde belirlenen ders kayıt tarihlerinden önce, açılması kesinleşen üniversite OD’lerini ve ders programlarını ilgili fakültelere, yüksekokullara ve meslek yüksekokullarına bildirir.

(3) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, ilgili fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarından gerektiğinde her eğitim-öğretim yarıyılı için OD havuzuna eklenmek üzere ders adı, ders bilgi paketi ve ders sorumlusu önerilerini, o eğitim-öğretim yılı başlamadan önce alır. Her yarıyıl için açılan OD’lerin ders izlenceleri, ders programları ve sınav programları koordinatörlüğün internet sayfasından yayınlanır.

(4) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, her eğitim-öğretim yarıyılında ilgili fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokulları tarafından önerilen ve açılan ortak zorunlu/seçmeli dersleri vermek üzere önerilen öğretim elemanları, birimlerin ve koordinatörlüğün iş birliği ile akademik birimler tarafından görevlendirilir. Üniversite içinde görevlendirmek üzere yeterli öğretim elemanı bulunmadığı durumlarda, koordinatörlük gerekli personel ihtiyacını tespit eder, Rektörlük Makamına sunar ve kurum dışından ücretli öğretim elemanı temin edilmek üzere ilgili birim/birimler nezdinde talepte bulunur.

(5) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, üniversitede ortak zorunlu ve seçmeli derslerin açılması, şubelendirilmesi, derslerin ve sınavların yapılacağı gün ve mekânların belirlenmesinde fakülteler, yüksekokullar, meslek yüksekokulları ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile koordineli olarak çalışır.

(6) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, birimin çalışma programını hazırlar, yürütür; birimin faaliyetleri için gerekli bütçeyi ve yıllık faaliyet raporunu hazırlayıp ilgili Rektör Yardımcısı’na sunar.

(7) ODK, Harran Üniversitesi bünyesinde YÖK ortak zorunlu derslerin, (Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Türk Dili, Yabancı Dil), zorunlu/seçmeli ikinci yabancı dil derslerinin ve bölümler/programlar tarafından bildirilecek ortak zorunlu/seçmeli derslerin, Eğitim Komisyonu onayından geçtikten sonra, eğitim-öğretim ve uygulama-etkinlik programlarının düzenlenmesi, öğretim elemanlarının görevlendirilmesi ve bu derslerin eğitim-öğretim etkinlikleri için gerekli araç, gereç ve fiziksel olanaklarından en etkin biçimde yararlanılmasını sağlayacak önlemlerin alınması konusunda sorumlu ve yetkilidir.

(8) OD’leri vermek üzere öğretim elemanlarının görevlendirilmeleri; koordinatörün dersi verecek akademik birimlerden talebi, birimlerin koordinatörlüğe önerisi ve koordinatörlüğün onayı ile olur.

(9) Öğretim elemanlarının görevlerini yapmaları ODK tarafından izlenir ve denetlenir.

(10) OD’lerin yapılacağı saatler, ilgili akademik birimlerin görüşleri de alınarak koordinatörlükçe programlanır. Bu derslerin sınavları cumartesi ve pazar günleri de yapılabilir.

(11) Ortak Dersler Koordinatörlüğü, birimin internet sitesini güncelleyerek aktif hâle getirir.

(12) ODK, alınan kararların ve belirlenen stratejilerin uygulanmasını denetler.

BÖLÜM 3
Ders Açma, Öğretim Elemanlarının Görevlendirilmesi, Ders Programları, Derslerin İşleyişi, Değerlendirme ve Tekrarlama

MADDE 7 – Harran Üniversitesi Ortak Dersler Koordinatörlüğü bünyesinde zorunlu ders olarak yürütülecek olan Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi, Temel Bilgi Teknolojileri, Türk Dili, Yabancı Dil ve Güzel Sanatlar Derslerinin ders bilgi paketi ve AKTS’leri koordinatörlük tarafından belirlenecektir.

Ortak Dersler
MADDE 8 –
Harran Üniversitesi Ortak Dersler Koordinatörlüğü Ortak Dersler Bölüm Başkanlığı bünyesinde ortak zorunlu ve/veya seçmeli ders olarak yürütülecek olup ders bilgi paketi ve AKTS’leri her bölüm/program kendisi belirleyecektir.

Ders Açma
MADDE 9 –
(1) Koordinatörlük, her eğitim-öğretim yılının güz yarıyılı için mayıs ayı içerisinde, bahar yarıyılı için kasım ayı içerisinde açılacak dersler için öneri alır. Önerilen OD’lerin özel bir alanın derinlemesine öğretimi yerine, disiplinler arası çalışmalara uygun olan ve öğrencilerin ortak ilgi alanlarından seçilmesine dikkat edilmelidir. Bu ders önerileri, dersi açan bölümlerin/programların bağlı bulunduğu fakültelerin dekanlıkları, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının müdürlükleri tarafından koordinatörlüğe bildirilir. Ders açamayan bölümler/programlar ve gerekçeleri, yine fakültelerin dekanlıkları, yüksekokul ve meslek yüksekokullarının müdürlükleri aracılığıyla koordinatörlüğe bildirilir.

(2) Bölümler/Programlar tarafından yapılan OD önerileri, ortak dersler birim koordinatörü ve bölüm/program sorumlusu tarafından ilgili yönergeye ve Bologna Bilgi Sistemine göre gerekli kontrol ve düzenlemeleri yaptıktan sonra ilgili fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu kurullarından geçirilerek, dekanlık ve müdürlükler tarafından güz yarıyılı için mayıs ayı sonuna, bahar yarıyılı için kasım ayı sonuna kadar dersler, derslerin bilgi paketleri ve ders sorumlusu öğretim elemanları koordinatörlüğe bildirilir. İlgili yarıyılda önceki yarıyıllarda açılan OD’lerden birinin açılması önerilecek ise ders bilgi paketi hazırlamaya gerek olmayıp ders adı ve ders sorumlusunun koordinatörlüğe bildirilmesi yeterlidir.

(3) Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulları tarafından önerilen ve ilk defa açılacak OD’ler daha önceki yarıyıllarda açılan ve koordinatörlük internet sayfasında bulunan dersler ile aynı adlı veya farklı adlı ama içeriği tamamen ya da kısmen (en az %50) aynı olamaz. Önerilen derslerin, tamamen veya kısmen benzerliğine koordinatörlük karar verir. OD havuzuna kabul edilen bir dersin içeriğinde değişiklik yapılacak ise uygulanacak süreç, yeni bir ders önerisi şeklinde yürütülür.

(4) Fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulları tarafından önerilen dersler Koordinatörlük tarafından değerlendirilerek ve Eğitim Komisyonu onayından geçtikten sonra OD havuzuna eklenmesine karar verilir. Karar verilen dersler, Koordinatörlük tarafından Senatoda görüşülmek üzere Rektörlük makamına sunulur. Senato tarafından kabul edilen dersler, ders seçim havuzuna eklenmek üzere Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına ve ilgili fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu birimlerine bildirilir.

(5) Koordinatörlük, üniversitede açılacak OD’lerin açılması, şubelendirilmesi, derslerin ve sınavların yapılacağı gün ve mekânların belirlenmesinde fakülteler, yüksekokullar, meslek yüksekokulları ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile koordineli olarak çalışır.

(6) OSD’lerin açılabilmesi için dersi seçen öğrenci sayısı 15’ten az olamaz. Yeterli öğrenci sayısına ulaşılmayan OSD’ler o yarıyıl için açılmaz. Kapatılan dersler koordinatörlük tarafından ilgili fakülte, yüksekokul ve meslek yüksekokulu birimlerine bildirilir. Kapatılmış olan OSD’lere kayıt yaptırmış öğrenciler, kapatılan OSD yerine akademik danışmanının denetiminde diğer OSD’lerden birini seçebilir.

(7) OSD’lerden uygulama derslerin kontenjan üst sınırı dersin açıldığı birim tarafından, teorik derslerin kontenjan üst sınırı ise ilgili akademik birimin görüşü alınarak koordinatörlük tarafından belirlenecektir.

(8) OD havuzuna kabul edilen bir dersin içeriğinde değişiklik yapılacak ise uygulanacak süreç, yeni bir ders önerisinde olduğu gibi yürütülür.

(9) OD’ler havuzundaki dersler hem güz hem bahar yarıyılında hem de yaz döneminde açılabilir.

Öğretim Elemanlarının Görevlendirilmesi
MADDE 10 –
(1) Birimler, gerek duyulması durumunda ders birleştirme/şubeleştirme vb. işlemleri tamamladıktan sonra, ortak dersleri vermek üzere öğretim elemanı taleplerini Ortak Dersler Koordinatörlüğüne iletir. Dersi verecek öğretim elemanı, Ortak Dersler Koordinatörlüğü onayı ile kesinleşir.

Ders Programları
MADDE 11 –
(1) OD’lerin haftalık ders programı Ortak Dersler Koordinatörlüğü tarafından belirlenir. Birimlerdeki ders programları, OD’lerin programı belirlendikten sonra kesinleştirilir.

(2) OD’lerin programı ve dersleri verecek öğretim elemanları, diğer derslerle birlikte Öğrenci Bilgi Sistemi’nde ve ilgili birimlerin web sayfalarında duyurulur.

Derslerin İşleyişi ve Sınavlar
MADDE 12 –
(1) OD’lerin yürütülmesinde standardizasyonun sağlanması amacıyla OD’lerin her biri için ara sınav sayısı, ödev verilip verilmemesi, ödev sayısı, ödevlerin değerlendirilmesi ile sınavlara katkısının belirlenmesi, sınavların ortak yapılıp yapılmayacağı vb. konularda dersten sorumlu öğretim elemanlarının görüşleri doğrultusunda Ortak Dersler Koordinatörlüğü yetkilidir.

(2) OD’lerin sınavları için dersten sorumlu öğretim elemanlarından sağlanan sorularla bir soru bankası oluşturulabilir. İstenildiği takdirde sınav soruları bu soru bankasından seçilebilir.

(3) Sınavların organize edilmesinde Ortak Dersler Koordinatörlüğü yetkilidir.

(4) Sınavların yapılması esnasında gerekli olan gözetmen ihtiyacı, ortak ders hizmeti alan bölümün/programın öğretim elemanları tarafından karşılanır. İlgili sınavlara ortak dersi veren öğretim elemanları da görevlendirilebilir.

(5) Sınav sonuçlarına itirazlar, Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin ilgili maddeleri çerçevesinde değerlendirilir.

Ders İşleyişi
MADDE 13 –
(1) OD’ler, derslerin verileceği fakültelerin, yüksekokulların ve meslek yüksekokulların sağlayacağı derslik, salon veya diğer alanlarda yüz yüze verilir. Ayrıca fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokullarının uhdesinde verilecek OD’ler, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde çevrimiçi uygulamalar aracılığıyla da işlenebilir. OD’lerin derslik bilgilerini veya Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi bünyesinde işleme durumlarını fakülteler, yüksekokullar ve meslek yüksekokulları ilgili yarıyıl ders kaydı dönemi başlamadan iki hafta önce Koordinatörlüğe bildirir. Derslerin idari sorumluluğu, açıldığı bölümün/programın bağlı olduğu fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulundadır.

(2) OD’ler bütün birimlerde haftanın aynı gününde olabilir. OD’lerin yapıldığı yerlerin, belirlenen gün ve saatlerin yer aldığı ders programı, ders kaydı döneminden önce koordinatörlük internet sayfasında yayınlanır.

(3) Öğrenci, eğitim gördüğü yerleşkenin dışındaki bir yerleşkede gerçekleştirilecek OD’leri seçmiş ise ulaşım vb. gibi sorumluluklar öğrencinin kendisine aittir.

Derslerin Değerlendirilmesi
MADDE 14 –
(1) OD’lerin değerlendirme sürecinde Harran Üniversitesi Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin hükümleri uygulanır.

(2) OD’lerin sınavları (kısa sınav, ara sınav, mazeret sınavı, dönem sonu sınavı ve bütünleme sınavı) akademik takvime uygun olarak Ortak Dersler Koordinatörlüğünün belirlediği gün ve saatlerde yapılır. Gerekli görülmesi hâlinde cumartesi ve pazar günleri de sınav günü olarak belirlenebilir. Fakülteler ve yüksekokulları bünyesinde açılan ve yüz yüze veya çevrim içi işlenen OD’leri seçen öğrenciler ile önlisans programlarına kayıtlı meslek yüksekokulu öğrencilerinin ölçme ve değerlendirme süreçleri, Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi uhdesinde Yükseköğretim Kurumlarında Uzaktan Öğretime İlişkin Usul ve Esaslara uygun olarak çevrim içi veya önlisans ve lisans eğitim-öğretim yönetmeliğine uygun olarak yüz yüze gerçekleştirilir. OD’lerin koordinatörlük tarafından belirlenen sınav programları, ilgili fakülteler ve meslek yüksekokulları ile sınav tarihlerinden en az bir hafta öncesinde paylaşılır ve öğrencilere duyurulması sağlanır. Sınav programları ayrıca koordinatörlük internet sayfasında yayınlanır.

(3) Yüz yüze yapılan sınavlarda cevap kâğıtlarında yapılan eksik ve hatalı kodlamalardan öğrencinin kendisi sorumlu olup değerlendirilmeye alınmaz.

Ortak Zorunlu Derslerin (OZD’lerin) Muafiyet Sınavı ve Esasları
MADDE 15 –
(1) OZD’yi ilk kez alan öğrenciler için her eğitim-öğretim yılının başında, akademik takvimde ilan edilen tarihte bir defaya mahsus olmak üzere Yabancı Dil I ve II dersleri için muafiyet sınavı Ortak Dersler Koordinatörlüğü tarafından yapılır. Muafiyet sınavı için herhangi bir mazeret sınavı yapılmaz.

(2) Bu sınav güz ve bahar yarıyılında okutulan ortak zorunlu derslerin müfredatını kapsar.

(3) Bölüme/programlara kayıtlı olan aşağıdaki öğrenciler ortak zorunlu derslerden muaf sayılır:

a) Muafiyet sınav sonuçları mutlak değerlendirmeye göre yapılır ve muafiyet sınavında Yabancı Diller I ve II derslerinden 60 veya üstü not alan öğrenciler bu derslerin I ve II’sinden muaf sayılırlar. Bu sınavdan 60 (altmış) ve üzeri puan alan öğrencilerin sınav notu öğrenci bilgi sistemine (M) olarak geçer ve ortalamaya etki etmez.

b) ÖSYM tarafından yapılan yabancı dil sınavlarından 50 ve üstü puan aldığını belgeleyenler ile bu puanın (50 ve üstü) eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından ÖSYM Uluslararası Yabancı Dil Sınavlarının Eşdeğerliklerini Belirleme Yönergesinde karşılığını alanların muafiyeti yapılır.

c) Başka bir yükseköğretim kurumunun hazırlık sınıfında başarılı olduğunu belgeleyen öğrenciler, öğretim programında yer alan zorunlu Yabancı Dil I ve Yabancı Dil II derslerinden, ilgili yönetim kurulu tarafından muaf sayılır.

d) Muafiyet sınavına girmeyen, sınavda başarısız olan veya muafiyet koşullarından birini sağlamayan öğrenciler, mezun olabilmek için zorunlu ortak derslerini almak ve başarmak zorundadır.

(4) Öğrenci muafiyet sınavı sonrası muaf olduğu ortak zorunlu dersi dilekçe ile birimine başvurmak koşulu ile almaya devam edebilir.

(5) Öğrenci muafiyet sınavı sonrası muaf olduğu ortak zorunlu dersin yerine dilekçe ile birimine başvurmak koşuluyla başka bir ders seçebilir.

Derslerin Tekrarlanması
MADDE 16 –
(1) Öğrenci almış olduğu OZD’lerden başarısız olduğunda, sonraki yarıyıllarda başarısız olduğu dersi tekrar almak zorundadır.

(2) Öğrenci almış olduğu OSD’den başarısız olduğunda, sonraki yarıyıllarda başarısız olduğu dersin yerine aynı AKTS kredi değerine sahip farklı bir OSD alabilir, başarısız olduğu dersi tekrar alma zorunluluğu yoktur.

(3) Almış olduğu OSD’den kalan öğrenci, aynı OSD dersini tekrar aldığında, önceki dönemde devam şartını yerine getirmiş ise devam şartı aranmaz.

BÖLÜM 4
Çeşitli ve Son Hükümler

Hüküm bulunmayan hâller
MADDE 17 –
(1) Bu Yönerge’de hüküm bulunmayan hâllerde ilgili mevzuat hükümleri ile YÖK Yürütme Kurulu ve Harran Üniversitesi Senato kararları uygulanır.

Yürürlük
MADDE 18 –
(1) 20.01.2021 tarih ve 2021/01/08 sayılı senato kararı ile kabul edilen Yönergede birden fazla maddede değişiklik yapılmış ve 20.01.2021 tarih ve 2021/01/08 sayılı senato kararlı Yönerge yürürlükten kaldırılmıştır.

(2) Bu Yönerge ile 5-I Dersleri ile Harüzem’in sahip olduğu rol ve sorumluluklar Ortak Dersler Koordinatörlüğüne devredilmiştir.

(3) Bu Yönerge, Harran Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer.

Yürütme
MADDE 19 –
(1) Bu Yönerge’yi Harran Üniversitesi Rektörü yürütür.