Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Yönergesi

BÖLÜM 1
Amaç, Kapsam, Dayanak, Kısaltma ve Tanımlar

Amaç
MADDE 1 –
Bu Yönergenin amacı, Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü yeni müfredat programında 7. ve 8. yarıyılda öğrenim gören öğrencilerin meslekleri ile ilgili tecrübeleri kazanmalarını sağlamak amacıyla uygulamalarının planlanması, yürütülmesi ve değerlendirilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemek, hemşirelik uygulamasından sorumlu öğretim elemanlarının ve öğrencilerin uygulamasında uymaları gereken ilke ve kuralları belirlemektir.

Kapsam
MADDE 2 –
Bu Yönerge, Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğrencilerinin hemşirelikte bakım uygulamaları planlanması, düzenlenmesi, yürütülmesi ve uygulama başarılarının değerlendirilmesi ve sorumlu öğretim elemanlarının ve öğrencilerin uygulamasında uymaları gereken ilke ve kuralları kapsar

Dayanak
MADDE 3 –
Bu Yönerge, Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı (HUÇEP); Doktorluk, Hemşirelik, Ebelik, Diş Hekimliği, Veterinerlik, Eczacılık ve Mimarlık Eğitim Programlarının Asgari Eğitim Koşullarının Belirlenmesine Dair Yönetmeliğin 4. maddesi; 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 5. maddesinin b fıkrası, 05/09/2019 tarih ve 30879 sayılı Resmi Gazete ’de yayınlanarak yürürlüğe giren Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölüm Uygulama Yönergesi, T.C. Sağlık Bakanlığı Sağlık Hizmetleri Genel Müdürlüğü Sağlık Meslekleri Daire Başkanlığı “Hemşirelikte Temel Yetkinlikler Kılavuzu” ve Yükseköğretim Kurumları Uygulamalı Eğitimler Çerçeve Yönetmeliği (Müstakil Taslak) 2. Maddesi uyarınca hazırlanmıştır

Kısaltma ve Tanımlar
MADDE 4 –
Bu yönergede geçen tanımlar ve kısaltmalar aşağıda yer almaktadır.

HRÜ: Harran Üniversitesi

SBF: Sağlık Bilimleri Fakültesi

HEMED: Hemşirelik Eğitimi Derneği

HUÇEP: Hemşirelik Ulusal Çekirdek Eğitim Programı

a) Rektör: Harran Üniversitesi Rektörünü,

b) Senato: Harran Üniversitesi Senatosunu,

c) Fakülte: Sağlık Bilimleri Fakültesini,

d) Dekan: Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanını,

e) Bölüm Başkanı: Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Başkanını,

f) Anabilim Dalı Başkanı: Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü müfredatında yer alan Hemşirelikte Bakım Uygulamaları derslerinin yürütüldüğü anabilim dalı başkanını,

g) Sorumlu Öğretim Elemanı: Hemşirelikte bakım uygulamaları I ve II derslerinde yer alan anabilim dallarına ait derslerin, hemşirelikte bakım uygulamaları yönergesi doğrultusunda planlanması ve yürütülmesinden sorumlu öğretim elemanlarını,

h) Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Komisyonu: Hemşirelik Bölümü Başkanlığınca hemşirelikte bakım uygulamaları dersi kapsamında yer alan anabilim dallarından bir öğretim elemanının katılması ile oluşturulan ve hemşirelikte bakım uygulamaları derslerinin işleyişini, kurum içi ve kurumlar arası iletişimi sağlayan komisyonu,

i) Öğrenci: İlk altı yarıyılda verilen hemşirelik alan derslerinden (Hemşirelik Esasları, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, İç Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Hemşirelikte Öğretim, Psikiyatri Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Halk Sağlığı Hemşireliği) başarılı olarak 7. ve 8. Yarıyıl derslerine kayıt yaptırmayı hak eden hemşirelik öğrencisini,

j) Rehber Hemşire: Tercihen Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi tarafından verilen katılarak sertifikayı alan, alanında en az iki yıl deneyimli, en az lisans mezunu, öğrenciler için temel işlevi öğrenmeyi desteklemek, yardım etmek ve cesaretlendirmek olan ve rehberlik rolü üstlenmiş hemşireyi,

k) Sağlık Kurumları: T.C. Sağlık Bakanlığı ve Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı tüm Sağlık Kurumları ve Harran Üniversitesi Hastanesi’ni,

l) Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü: Harran Üniversitesi Hastanesi Başhemşireliğini

m) Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü: T.C. Sağlık Bakanlığı ve Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğü’ne bağlı tüm Sağlık Kurumlarında Hemşirelik Hizmetlerinin Yürütülmesinden Sorumlu Müdürlüğü’nü tanımlar.

BÖLÜM 2
Hemşirelikte Bakım Uygulamaların Amacı, Hedefleri ve Ders Çıktıları

Hemşirelikte Bakım Uygulamaların Amacı, Hedefleri ve Ders Çıktıları
MADDE 5 –
MADDE 5 Hemşirelikte bakım uygulamalarının amacı;

a) Ulusal ve evrensel gereksinimler çerçevesinde bütüncül ve etik ilkeler doğrultusunda profesyonel bir yaklaşımla birey, aile ve toplumun sağlıklarının korunmasını ve geliştirilmesini hedef edinen,

b) Mesleki standartlar düzeyinde hizmet verirken kurumun amaçları ile ekip üyelerinin beklenti ve gereksinimlerini aynı doğrultuda bütünleştirecek, yenilikçi, değişimlere duyarlı, analiz ve sentez yeteneğine sahip mesleki liderlik becerisine sahip olabilen,

c) Bilimsel bilgiye ulaşmada bilimsel yöntemleri kullanarak eğitim, yönetim ve araştırmalarla yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinerek mesleki kariyerini geliştiren,

d) Birey, toplum, meslektaş ve diğer sağlık profesyonelleriyle ekip çalışması içerisinde, etkin iletişim becerilerini kullanabilen, hemşirelik bakımını bütüncül, sistematik ve birey merkezli sunabilen,

e) Hemşirelik bakımını iyileştirmek için kalite çalışmalarına katılan hemşireler yetiştirmektir.

MADDE 6 – MADDE 6 Hemşirelikte bakım uygulamaları kapsamında öğrencilerin aşağıdaki bilgi ve becerileri kazanması hedeflenir.

a) Mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanabilme,

b) Temel hemşirelik becerilerini uygulayabilme ve kaydedebilme,

c) Sağlıklı/hasta birey, aile ve toplumun sağlık bakım gereksinimlerini bütüncül, sistematik ve birey merkezli yaklaşımla profesyonel biçimde karşılayabilme ve öğrenme-öğretme sürecini kullanabilme,

d) Mesleki uygulamalarında etkili iletişim becerilerini kullanabilme ve sağlık ekibi üyeleri ile iş birliği içinde çalışabilme,

e) Mesleki uygulamalarını ve klinik kararlarını, mesleki etik, ilke ve değerlere uygun, ilgili mevzuat ve bilimsel bilgi doğrultusunda yapabilme,

f) Uygulama süresince karşılaştığı problemleri çözebilme, zamanı ve değişimi yönetebilme gibi yönetsel becerilere sahip olabilme

g) Hemşirelik hizmetleri kalite süreçlerine katkı sağlayabilme

MADDE 7 – Hemşirelikte bakım uygulamalarını tamamlayan öğrencinin aşağıda belirtilen ders çıktılarına ulaşması beklenir.

a) Mesleki rol ve işlevlerini gerçekleştirirken mesleğin gerektirdiği bilgi ve becerileri kullanmak,

b) Sağlık bakımı gereksinimlerini bütüncül, sistematik ve birey merkezli profesyonel yaklaşımla ele almak,

c) Sağlık eğitimi etkinliklerinde öğrenme-öğretme sürecini kullanmak,

d) Sağlık ekibi üyeleri ile iş birliği içinde etkili iletişim becerilerini sergilemek,

e) Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranmak,

f) Hasta/sağlıklı bireylerin bakım gereksinimlerine yönelik hemşirelik sürecini kanıta dayalı olarak sunmak,

g) Mesleki alana yönelik yönetim becerilerine sahip olmak

h) Hemşirelik bakım uygulamalarında kalite iyileştirme ve geliştirme çalışmalarına aktif olarak katılmak,

i) Uygulamada hemşirelik ile ilgili planlanan araştırmalarda sorumluluk almak,

j) Yaptığı tüm uygulamaları kaydetmektir.

BÖLÜM 3
Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Derslerinin Uygulamalarının Düzenlenmesi, Yürütülmesi ve Değerlendirilmesi

MADDE 8 – Öğrenciler uygulamalarını Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü eğitim-öğretim programı kapsamında gerçekleştirir. Uygulama programlarının hazırlanması, yürütülmesi, denetlenmesi, geliştirilmesi ve değerlendirilmesinde Fakülte Dekanlığı Başkanlığında, Fakülte Yönetim Kurulu, Fakülte Kurulu ve Müfredat Komisyonu birlikte çalışır.

MADDE 9 – Uygulamalar Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü öğretim üye/elemanları ve uygulama alanında görevlendirilen hemşireler tarafından yürütülür. Uygulamalarda lisans mezunu olan ve en az 2 yıl deneyimli hemşireler destek verir.

Ön Koşullu Dersler
MADDE 10 –
(1) Hemşirelikte bakım uygulamaları I ve II dersleri için, müfredatın ilk altı yarıyılında yer alan hemşirelik alan dersleri (Hemşirelik Esasları, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, İç Hastalıkları Hemşireliği, Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Hemşirelikte Öğretim, Psikiyatri Hemşireliği, Hemşirelikte Yönetim, Halk Sağlığı Hemşireliği) almak ve başarmış olmak ön koşuldur.

(2) Erasmus öğrenci hareketliliği programı kapsamında gelen öğrencilerde bu şart aranmaz.

Süre
MADDE 11 –
Hemşirelikte Bakım Uygulamaları derslerinin uygulama süresi her bir ders için HÜÇEP’e uygun olarak belirlenir.

Uygulama Alanı
MADDE 12 –
Hemşirelikte Bakım Uygulamaları derslerinin uygulama alanları, ilgili dersi yürüten anabilim dalı başkanlığı tarafından belirlenir ve Fakülte Dekanlığı tarafından ilgili resmi yazışmalar yapılır.

Uygulama Alanları;

Şanlıurfa Harran Üniversitesi Hastanesi

Şanlıurfa İl Sağlık Müdürlüğüne bağlı Hastaneler, Aile Sağlığı Merkezleri, Toplum Sağlığı Merkezleri ve Toplum Ruh Sağlığı Merkezleri

Şanlıurfa İl Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim okulları

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne bağlı Rehabilitasyon Merkezleri’dir.

İş Kazası ve Meslek Hastalığı Sigortası ve Aşılar
MADDE 13 –
(1) Hemşirelikte Bakım Uygulamaları derslerinin uygulamaları için öğrencilere “İş Kazası/Meslek Hastalığı Sigortası” Harran Üniversitesi Rektörlüğü tarafından yapılır.

(2) Öğrenciler eğitim-öğretimin ilk yılı içerisinde Hepatit B aşısı yaptırmış olmalı ve uygulamalara başlamadan önce Hepatit B koruyuculuğuna ilişkin laboratuvar sonucunu Fakülte Dekanlığına ibraz eder.

(3) Hemşirelikte Bakım Uygulamaları derslerinin uygulamaları sırasında kaza, iğne batması vb. acil bir durum söz konusu olduğunda öğrenci, çalıştığı kliniğin servis sorumlu hemşiresine ve sorumlu öğretim elemanına durumu bildirir. Öğretim elemanı da en geç 3 gün içinde Fakülte Dekanlığına bildirir.

Hemşirelikte Bakım Uygulamalarının Yürütülmesi
MADDE 14 –
Öğrenciler, Hemşirelik Bölümü Lisans programında ve ilgili meslek dersinin ders programında belirtilen dönemde, tarihlerde ve uygulama alanlarında uygulamalarını gerçekleştirir. Öğrenci, sorumlu öğretim elemanının onayı olmadan uygulama zamanı ve yerinde değişiklik yapamaz.

MADDE 15 – (1) Hemşirelik bölümü hemşirelikte bakım uygulamaları dersleri öğrencinin mesleki bilgi, beceri ve deneyim kazanması için 7. ve 8. yarıyılda almak zorunda olduğu derslerdir.

Hemşirelikte bakım uygulamaları dersleri;

İç Hastalıkları Hemşireliği

Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği

Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği

Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği

Psikiyatri Hemşireliği

Halk Sağlığı Hemşireliği

Hemşirelikte Yönetim’dir.

(2) Hemşirelik Bölümü 7. Yarıyılda yer alan Hemşirelikte Bakım Uygulamaları I dersini alan öğrenciler Doğum ve Kadın Hastalıkları Hemşireliği, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği, Halk Sağlığı Hemşireliği ve Hemşirelikte Yönetim derslerinin uygulamalarından birine hafta içi 4 gün 08:00-16:00 saatleri arasında katılır ve dönem boyunca aynı ders uygulamasına devam eder.

(3) Hemşirelik Bölümü 8. yarıyılda yer alan Hemşirelikte Bakım Uygulamaları II dersini alan öğrenciler İç Hastalıkları Hemşireliği, Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği ve Psikiyatri Hemşireliği derslerinin uygulamalarından birine hafta için 4 gün 08:00-16:00 saatleri arasında katılır ve dönem boyunca aynı ders uygulamasına devam eder.

(4) Öğrenci, Hemşirelikte Bakım Uygulamaları I ve/veya II ders/derslerinden başarısız olursa, bir sonraki eğitim-öğretim yılında almak zorundadır.

Üniforma Düzeni
MADDE 16 –
Hemşirelik Bölümü öğrencileri, uygulamaları sırasında dersin gereğine uygun olarak bölüm başkanlığı tarafından belirlenen “Uygulama Alanlarında Giyilecek Öğrenci ve Öğretim Elemanı Kıyafetleri Yönergesinde belirlenen üniformayı giymek zorundadır

Devam Zorunluluğu
MADDE 17 –
Hemşirelik Bakım Uygulamaları I ve II derslerinin uygulamalarına devam zorunluluğu Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’nin 19. maddesinin 1. fıkrasına göre değerlendirilir.

Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Derslerinin Uygulamalarının Değerlendirilmesi
MADDE 18 –
(1) Hemşirelik Bakım Uygulamaları I ve II derslerinin uygulamaları Harran Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ne göre değerlendirilir. Değerlendirme; beceri kontrol listeleri, yapılandırılmış gözlem formları, bakım planları, vaka inceleme raporları gibi nesnel izlem araçları kullanılarak öğretim elemanları ve rehber hemşire ile yapılır.

(2) Hemşirelik Bakım Uygulamaları I ve II derslerinin 1. Ara sınavı %10, Uygulama Notu %40 ve yarı yıl sonu sınavı %50 olacak şekilde değerlendirilir. Uygulama notunun 100 üzerinden 65 puanın altında olması durumunda öğrenci ders/derslerden başarısız sayılır ve ders/dersleri tekrar eder.

BÖLÜM 4
Görev, Yetki ve Sorumluluklar

MADDE 19 – (1) Sorumlu Öğretim Elemanının Görev Yetki ve Sorumlulukları

Sorumlu Öğretim Elemanı;

a) Hemşirelikte bakım uygulamaları dersleri kapsamında, Anabilim Dalı’na ait uygulamaları bu usul ve esasları doğrultusunda yürütür.

b) Öğrencilerin hemşirelikte bakım uygulamaları dersine özgü eğitim-öğretim faaliyetlerinden sorumludur.

c) Uygulamaya başlamadan önce ve uygulama süresince rehber hemşire ile iş birliği içerisinde çalışır.

d) Dersin hedefine uygun uygulama alanları belirler ve öğrencileri uygulama alanına hazırlar.

e) Uygulama süresince öğrencilere rehberlik eder ve yönlendirir.

f) Öğrenciler ve rehber hemşire ile toplantılar yapar.

g) Öğrencileri uygulamada kanıta dayalı bilgiyi kullanmaları konusunda teşvik eder.

h) Anabilim Dalı’na ait uygulama değerlendirme kriterlerine göre öğrenciyi değerlendirir ve geribildirim verir.

(2) Öğrenci Görev Yetki ve Sorumlulukları

Öğrenci;

a) Hemşirelikte bakım uygulamalarının ders programına uyarak dersin gerektirdiği görevleri zamanında ve eksiksiz yapar.

b) Mesleki etik, ilke ve değerlere uygun davranır.

c) Sağlık ekibi üyeleri ile iş birliği içinde çalışır.

d) Sorumlu öğretim elemanı/rehber hemşire gözetiminde tedavi ve bakımı gerçekleştirir, hasta vizitlerini /ev ziyaretlerini yapar.

e) Sorumlu öğretim elemanı/rehber hemşire gözetiminde hemşirelik sürecine uygun olarak bakımını üstlendiği bütün hastalara ilişkin verileri toplar, bakımını planlar, uygular, değerlendirir ve kayıt eder.

f) Hemşirelik süreci kapsamında eğitim planı hazırlar ve sorumlu öğretim elemanı/rehber hemşire gözetiminde hasta ve/veya sağlıklı bireylere gerekli eğitimleri yapar.

g) Uygulama süresi içinde vaka ve seminer sunumu yapar, ders ile ilgili gerekli materyalleri hazırlar.

h) Uygulama yaptığı alanda 08:00-16:00 saatleri arasında bulunur.

i) Sorumlu öğretim elemanı/rehber hemşire bilgisi olmadan görevlendirildiği uygulama alanı dışında uygulama yapamaz.

j) Uygulama alanındaki hizmet içi eğitim programlarına aktif olarak katılır.

k) Uygulama süresince, “Uygulama Alanlarında Giyilecek Öğrenci ve Öğretim elemanı Kıyafetleri Yönergesi”nde belirtilen ilkelere uyar ve öğrenci kimlik kartını takar.

l) Uygulama yaptığı Sağlık Kurumları’nın çalışma ve güvenlik kurallarına uymakla ve mevcut mekan, araç ve gereçleri özenle kullanmakla yükümlüdür. Bu yükümlülüklerini yerine getirmemesinden doğan her türlü sorumluluk öğrenciye ait

olup, öğrenci hakkında ayrıca Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümleri uyarınca gerekli işlemler yapılır.

m) Sağlık Kurumları tarafından kendisine teslim edilmiş veya erişimine izin verilmiş olan bilgileri, sadece görevi ile ilgili işler için kullanır ve Sağlık Kurumları ve/veya hastalara ait bilgileri yetkili kişiler haricinde kimse ile paylaşamaz.

n) Sağlık Kurumlarının bilgi sistemlerinde kullanılan/yer alan programları, verileri veya diğer unsurları hukuka aykırı olarak ele geçirme, değiştirme, silme girişiminde bulunamaz ve bunları nakledemez veya çoğaltamaz.

o) Sağlık Kurumlarına veya hastalara ait bilgileri, sosyal medyada paylaşamaz.

(3) Rehber Hemşirenin Görev, Yetki ve Sorumlulukları

Rehber Hemşire;

a) Hemşirelik Hizmetleri Müdürlüğü ya da Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürlüğü’nün önerisi ile ilgili Sağlık Kurumları yönetiminin onayından sonra hemşirelikte bakım uygulamaları derslerinde görevlendirilir.

b) Rehber hemşire, dersin sorumlu öğretim elemanı ile iş birliği içinde çalışır.

c) Öğrenci hemşirenin uygulama alanlarında yaptığı bakım ve tedavi uygulamalarından ve eğitim-öğretim faaliyetlerinden sorumludur.

d) Öğrenci hemşirenin yürüttüğü bakım ve tedavi faaliyetlerine eşlik eder ve birlikte yapılmasını sağlar.

e) Öğrenci hemşirelerin uygulama alanlarına uyumlarını sağlar.

f) Öğrenci hemşireleri uygulamada kanıta dayalı bilgiyi kullanmalarına teşvik eder.

g) Öğrenci hemşireleri uygulamaya devam takibini yapar.

h) Anabilim Dalına ait uygulama değerlendirme kriterlerine göre öğrenci hemşireyi değerlendirir ve geribildirim verir.

(4) Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Komisyonunun Görev, Yetki ve Sorumlulukları

a) Hemşirelikte Bakım Uygulamaları Komisyon üyeleri tarafından komisyon başkanı seçer.

b) Hemşirelikte bakım uygulamaları derslerinin işleyişini tüm anabilim dalından öğretim elemanının katılımı ile sağlar.

c) Hemşirelikte bakım uygulamaları I ve II ders uygulamalarının yürütülmesinde kurum içi ve kurumlar arası iletişimi sağlar.

d) Uygulamada karşılaşılan ve sorumlu öğretim elemanı tarafından iletilen sorunlar için çözüm önerileri sunar, gerekli ğördüğü durumlarda Hemşirelik Bolüm Başkanlığına bildirir

e) Derslerin sınavlarının yürütülmesini koordine eder.

(5) Hemşirelik Bölümünün Görev, Yetki ve Sorumlulukları

a) Hemşirelikte bakım uygulamaları derslerinin uygulamaları kapsamında Anabilim Dallarından gelen talepleri değerlendirerek gerekli görevlendirmeleri yapar.

b) Hemşirelikte bakım uygulamaları dersleri kapsamında uygulama yapacak öğrencilerin uygulama planlarını (dersin adı, öğrenci sayıları, uygulama alanları, öğretim elemanları, uygulama tarihleri vb) Dekan onayı ile Sağlık Kurumlarına bildirir.

c) Ders kapsamında yürütülecek uygulama izin yazılarının takibini yapar.

d) Uygulama alanları ile ilgili Sağlık Kurumları ile imzalanan protokollerin devamlılığını sağlar.

e) Uygulama başlamadan önce öğrencilerin iş sağlığı ve güvenliği ile ilgili sigortalarını yaptırır ve konu ile ilgili eğitimlerin verilmesini sağlar.

(6) Sağlık Kurumlarının Görev, Yetki ve Sorumlulukları

a) Uygulamalar süresince öğrencilerin kliniklere giriş çıkışlarını sağlayan yaka kartı verir.

b) Öğrencilere uygulama saatleri içerisinde yemek imkanı sağlar.

c) Öğrencilere giyinme dolabı temin eder.

d) Öğrencilerin uygulama sırasında kullanabileceği derslik/toplantı odası temin eder.

e) İş sağlığı güvenliği kapsamında uygulama alanında meydana gelebilecek iş kazalarında gerekli prosedürleri uygular ve durumu Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü ile paylaşır.

BÖLÜM 5

Yürürlük
MADDE 20 –
Bu yönerge Harran Üniversitesi Senatosu tarafından kabul edildiği tarihte yürürlüğe girer ve 2022-2023 eğitim öğretim yılından itibaren kayıt yaptıran ve eğitimleri devam eden tüm öğrencilere uygulanır.

Yürütme
MADDE 21 –
Bu usul ve esasların hükümleri, Harran Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Dekanlığı tarafından yürütülür